Факт: традиционната българската ракия вече достойно участва като основна съставка в емблематични класически коктейли. Точно това доказаха на конкурса на "Стралджанска" - "В търсене на съвременния български коктейл" международно признатите миксолози от Nomad Barman Александър Симеонов и Николай Вангелов.

Двамата подготвиха вариации на популярни питиета с традиционния български алкохол и представиха шест от тях пред отбрани ракиени фенове. Финалът на събитието за най-оригинална многокомпонентна напитка с ракия бе съпътстван и от шоу програма, която подчерта духа на модерните авторски питиета.

"Коктейлите бяха награда за публиката, но искахме да чуем и нейното мнение за вкуса и начина на представяне на ракията", споделят от избата производител на "Стралджанска" - "Вила Ямбол". "Интересът към конкурса доказа, че голяма част от хората използват ракията за коктейли и са склонни да я приемат като съвременна напитка, отвъд клишето."

Снимка 445661

Източник: Стралджанска

Именно това - да бъде представена по по-атрактивен и съвременен начин, е и мисията, зад която застава любимата премиална ракия "Стралджанска" този сезон. Ето защо, от началото на септември марката представя уникална коктейлна платформа, която показва модерното лице на любимото националното питие - http://straldjanska.online.

Тя включва както интерпретации на различни алкохолни миксове - класически и наложили се коктейли, така и най-новите трендове с ракия, сред които Блъди Мария, Стралджа Хайбол, Стралджа Шприц, Стралджа Олд Фешън, Енерджи Хайбол и Стралджа Сауър.

Предстои тези авторски коктейли да бъдат включени в менютата в заведения в цялата страна, като лансирането им ще бъде обявено на Facebook страницата на марката.

Родните бармани Александър и Николай, които са носители на много международни награди, са на мнение, че качествената българска ракия по нищо не отстъпва на останалите популярни основи за приготвянето на коктейли.

Според тях, любимото национално питие прави все по-смели стъпки в навлизането си в коктейлната култура. Затова и двамата работят активно за налагането и популяризирането му в барове и ресторанти.

Снимка 445660

Източник: Стралджанска

"Хубавата, висококачествена българска ракия вече е питие за удоволствие, което се консумира в умерени количества и търси нова, модерна форма. Така националното питие бавно си проправя път от масата към бара", казва Александър Симеонов. "В последните години коктейлната култура у нас се подобри в пъти. Ако преди са се предпочитали повече високоалкохолни напитки, то сега се поръчват по-леки и по-семпли питиета, които се приготвят лесно."

"Вече се наблюдава много засилен интерес към премиум марки", допълва колегата му Николай. "Консуматорите имат по-високи изисквания и критерии към напитките. "Стралджанска" мускатова ракия се налага като предпочитана марка сред хората, за които консумацията е въпрос на удоволствие."

"Вила Ямбол" е и една от малкото изби със собствено звено за производство на бъчви. В тяхната работилница и до днес работи най-старият бъчвар в България - бай Вълчо, който продължава да предава опита си на по-младите.

За бъчвите си за ракия той използва български дъб. Именно качествената дървесина обогатява и формира финалните нюанси в аромата и вкуса на "Стралджанска" - в това са убедени и технолозите на избата. Цветът на "Стралджанска" е лек, кехлибарен. На нос се открива чист мускатов аромат с тонове на роза и смокиня. Вкусът е плътен, на добре узрял мускат.