Японската компания Olympus създава първата си камера през 1936 г., малко след старта на производството на микроскопи. Първият модел - The Semi-Olympus I, струва колкото няколко месечни заплати в страната. 

Още от началото продуктите на марката са определяни като революционни - с наистина добри лещи, малки, с красив дизайн и много леки.

За 84 години Olympus успя да се наложи като един от лидерите на пазара на камери и фотоапарати. Особено през 70-те години на миналия век, когато най-известните фотографи рекламират марката, а тя не спира да ги радва с иновации.

Не й липсват и милионите верни фенове, дори когато не всичко върви по план. Липсата на сериозно подобрение в качеството на видеозаписите обаче им изиграва лоша шега. А най-голямата грешка вероятно е тази, че Olympus реши да се преориентира не към изцяло професионалните, а по-скоро към любителските фотоапарати и камери.

Тази ниша обаче бързо бе заличена от смартфоните и техните камери, които направиха отделното устройство за снимки напълно излишно. Така пазарният дял на японската компания започва да спада драстично. Според някои анализатори - с цели 84% от 2010 до 2018 г.

В последните три години загубите пък се определят като рекордни. Така Olympus взе решението да се оттегли от вече непечелившия бизнес с камери и фотоапарати и да продължи да създава микроскопи и друго медицинско и научно оборудване, предава BBC.

DIVEROID и как да превърнем телефона си в подводна камера

Как да превърнем телефона си в подводна камера

Термометър, барометър и всичко останало

Няма да спре и производството на лещите Zuiko, които са дело на компанията и досега се използваха в техните модели. За в бъдеще те вероятно ще намерят място в продукти на други японски марки.