След като по-рано тази година Opel показаха за първи път изцяло новия Frontera и обновения Grandland, сега е ред на друг добре продаващ се модел - Mokka.
Opel Mokka получава фейслифт четири години след последната по-драстична промяна в модела и на пръв поглед трудно можем да доловим разликите. Но те са там.
Характерният външен вид
Новата Mokka се придържа към дръзките и прави линии, с които трудно ще остане незабелязана. Отпред виждаме отново Opel Vizor решетката, която бе представена за първи път преди четири години именно в тогавашната Mokka.
Източник: Opel
От Opel казват, че дизайнът на колата се харесва на клиентите и това е една от причините да не променят драстично външния ѝ вид. Целта е друга - да подчертаят елегантно предимствата ѝ.
Както при новия Opel Frontera, познатият подпис на крилото на LED светлините отпред и отзад е с по-модерна интерпретация и вече има три "светлинни блока". Черното е залегнало в новия Opel Mokka, защото виждаме и черна линия, която преминава от предния капак и стига до задната част над страничните прозорци.
Източник: Opel
В екстериора на автомобила вече няма да има никакви хромирани апликации и елементи, защото Opel са се отказали от тях напълно. Благодарение на новите специални джанти (налични за Mokka Electric) и преработена предна броня, е подобрена аеродинамиката на автомобила.
Поглед отвътре
В новия Opel Mokka е продължена концепцията за пестене на ресурси, ето защо всички тъкани в интериора са от материали с рециклирано съдържание.
Воланът е нов и се отличава с по-геометрична форма, който придава по-спортен характер. Централната конзола между предните седалки е добила още по-изчистен и фокусиран външен вид и е в матово сребристо.
Източник: Opel
Дизайнерите и инженерите са взели решение да интегрират някои от настройките, които преди се управляваха с бутони, в централния сензорен екран. Докато дизайнът на превключвателите за електрическата ръчна спирачка и избираемите режими на шофиране е същият като в новия Grandland.
И двата екрана на таблото, този пред шофьора с важната за автомобила информация и този за информационно-развлекателната система, са 10-инчови и то като стандартно оборудване, което ни се струва доста добро решение.
Задвижванията
Новият Opel Mokka ще се предлага като хибрид с 48-волтова технология и с две електрифицирани алтернативи.
Източник: Opel
Хибридната версия ще разполага под капака с 1.2-литров турбо бензинов двигател с мощност от 136 к.с. и електрически мотор с мощност 21 кВ (28 к.с.). Трансмисията ще е електрифицирана шестстепенна с двоен съединител.
Електрическата Mokka Electric ще има електрически мотор със 115 кВ (156 к.с.) и 54 кВч батерия, която трябва да осигури пробег до 403 километра. Батерията е разположена под пода, което осигурява нисък център на тежестта и 260 Нм въртящ момент.
Цените в Германия за новата Mokka започват от 26 740 евро за бензиновите варианти и от 36 740 евро за електрическите. Тепърва предстои да разберем какви ще са цените и в България.