Лятото е тук и е време за слънце в очите и вятър в косите. А какъв по-добър начин да усетим всичко това от малка разходка зад волана на кабриолет. И докато повечето открити автомобили се свързват с блясък и приключение, някои от тях носят малко по-различен емоционален багаж.

Снимка 535067

Източник: Chevrolet

Да го кажем така - има доста кабриолети, в които не бихме искали да ни виждат. Ето осем от тях:

Chevrolet SSR

На хартия Chevrolet SSR е всичко, което феновете на Chevrolet биха искали. Серийният модел изглежда почти идентично с драматичния концептуален Super Sport Roadster, който дебютира през 2000 г. на изложението в Детройт. Смелият дизайн обаче не успял да осигури пазарен успех на SSR, а причината била основно в неговото тегло.

Той тежал повече от 2 тона, а серийният 5.3-литров V8 двигател с 300 к.с. мощност не се харесал особено на американската публика. За сравнение, концептуалният модел бил оборудван с по-голям, 6.0-литров V8 мотор.

Впоследствие от Chevrolet решили да поправят грешката си и добавили по-мощния двигател, но вече било късно. Иначе с него колата не била никак бавна - около 5.3 секунди отнемало ускорението до 100 км/ч, което е добре, защото малцина биха ни забелязали в тази не особено чаровна кола.

Снимка 535068

Източник: Chrysler

Chrysler PT Cruiser

Във всеки кабриолет би трябвало да има частица любов към живота. Е, в Chrysler PT Cruiser бихме изглеждали така, сякаш ни е писнало от живота. В него липсва важна част от драматичния дизайн на версията с твърд покрив, а "дръжката на кошница" между двата реда седалки е причина колата да изглежда още по-зле.

Все пак този автомобил предлага сравнително просторен за едно кабрио интериор, а и трябва да му отдадем почит, защото излиза в момент, в който достъпните кабриолети са рядкост. Ако се чудим колко време отнема отварянето или затварянето на покрива - отговорът е точно 20 секунди.

Снимка 535069

Източник: Citroen

Citroen C3 Pluriel

За мнозина C3 е доста симпатична градска количка, приличаща малко на жаба. Когато обаче към името на модела добавим "Pluriel", нещата стават малко по-различни. При дебюта на кабриото от Citroen твърдят, че това е автомобил за всеки сезон, тъй като се превръща от хечбек в автомобил с голям панорамен люк, кабриолет и дори пикап.

Проблемът е, че трансформацията изисква доста големи технически познания, а и остава проблемът къде да складираме останалите му части. Дори да забравим всичко това, C3 Pluriel страда от доста чести течове, а и нека признаем - изглежда като изваден от шоколадово яйце.

Снимка 535070

Източник: Fiat

Fiat Punto Convertible

Това определено е автомобил, спадащ към графата: "Не ме интересува какво мислите за мен". Определено забавен за каране, този модел многократно е обвиняван във всички автомобилни грехове, като нехармоничен дизайн, изключително тесни задни седалки, миниатюрен багажник и твърде обемист в затворено положение покрив.

Освен това, подобно на повечето кабрио автомобили през 90-те, Punto Convertible не е особено устойчив, заради липсата на стабилизиращ купето твърд покрив. Въпреки това, малките на пръв поглед 1.2- и 1.6-литрови двигатели, с които колата се предлага, осигуряват достатъчно мощност, за да се забавляваме зад волана.

Снимка 535071

Източник: Nissan

Nissan Murano CrossCabriolet

Трябва да признаем, че има нещо бляскаво в това да караш двуврат джип с отварящ се покрив. Проблемът е, че Murano не е от най-добре изглеждащите автомобили, даже никак. А когато от уравнението махнем и покрива, ситуацията става още по-"трогателна".

Ниската линия на покрива на Murano Cross Cabriolet карала седящите отзад да се чувстват твърде клаустрофобично, а в опит да неутрализират това, дизайнерите добавили малко продълговато прозорче директно над главите им.

Въпреки това колата така и не успява да се наложи на пазара и производството ѝ е преустановено четири години след официалния дебют, а именно през 2014 г.

Снимка 535072

Източник: Renault

Renault Wind

Французите обичат малки коли и знаят как да ги произвеждат. Renault Clio RS е пример за това, а Wind е кабриолет, базиран именно на него.

Но какво е това име Wind? Другият проблем се крие в стилистиката, която е симпатична, но малко странна, особено погледната отстрани, където нетипичният за едно кабрио обратен наклон на задната част изпъква.

Перфектното пътно поведение не успява да донесе успеха на Wind и той остава в историята.

Снимка 535073

Източник: Suzuki

Suzuki X90

Изглежда като кола от анимационно филмче или от кутията с играчки на синовете ни. Не е нужно да си я представяме - това е Suzuki X90. Автомобилът, с който Suzuki на практика се опита да комбинира качествата на два успешни модела - Vitara и Cappuccino.

За съжаление обаче, японците не успяват да убедят клиентите си, че този вариант заслужава вниманието им. Производството продължава само 2 години - от 1995 до 1997-а.

А проблемът според мнозина е, че вместо да съчетае качествата на двата несравними модела, Suzuki всъщност комбинира слабОстите на Vitara с най-лошото от роудстъра Cappuccino. Истински малшанс.

Снимка 535074

Източник: Volkswagen

Volkswagen Eos

Не можем да виним Volkswagen, че се опитват да създадат една идея по-луксозен кабриолет. За разлика от стандартния Golf Cabrio, който има мек покрив, Eos има твърд сгъваем покрив и по-широк интериор, което донякъде го поставя в пряка конкуренция с BMW Серия 3 Кабриолет.

Лошото е, че Volkswagen има навика да ползва едни и същи двигатели във всичките си модели, като Eos не прави изключение. Повечето хора започват да се питат струва ли си да плащат по-високата цена за почти същия външен вид, същите двигатели и оборудване.

И явно си отговарят с "не". Другият голям проблем на Eos са течовете от покрива и неприятните шумове, които издава.