Може би не всички сме обръщали внимание, но е факт, че логата на повечето марки дрехи винаги са изписани от лявата страна. Според Bright Side за това си има конкретни причини.

Скритите послания в логата на известни компании

Скритите послания в логата на известни компании

Какво се крие зад емблемите на Paramount Pictures, Domino's Pizza и Cisco

Една от тях е свързана с военните - техните отличия (гербове и медали) и до ден днешен се поставят от лявата страна.

Когато разглеждаме повечето уебсайтове, техните лога също са поставени от лявата страна. Тук основната причина е, че хората в западния свят четат и пишат от ляво надясно. Изключения, разбира се, има, и те са свързани с писменостите на източните народи - арабски, иврит и фарси, където писаното слово се чете от дясно наляво.

Психолозите са на мнение, че когато се запознаваме с човек, всъщност винаги първо оглеждаме неговата лява страна, която ни прави по-силно впечатление.

Логотата са ключови компоненти за брандирането. Те са и част от онова, което прави марката разпознаваема и запомняща се. Първото нещо, което забелязваме на даден предмет, е именно логото на неговия производител. А според редица изследвания то се запомня по-лесно, когато е поставено от лявата страна.

Според проучване, проведено от Nielsen Norman Group, потребителите помнят повече марки, чиито лога са поставени отляво, което вероятно е и основната причина 89% от марките да позиционират логото си именно от тази страна.

Jure Tovrljan, Юре Товрлян и логата на известни марки, вдъхновени от коронавируса

Коронавирусът промени и няколко лога

С шега към ситуацията с Covid-19