Логото е лицето на всяка компания, ето защо то трябва да изглежда добре, но и да носи конкретно послание, свързано с дейността на фирмата и корпоративната й идентичност. Задача, която само на думи звучи лесно. Ето как се справят в това отношение едни от най-големите.
Paramount Pictures
Източник: Facebook / Paramount Pictures
Виждаме логото на компанията в началото на всеки продуциран от нея филм, но какво означава и откъде идва? Paramount Pictures е основана през 1912 г. от Уилям Ходкинсън. Именно той е създал логото, върху... салфетка. А планината много прилича на Ben Lomond, която се намира в щата Юта, където е израснал самият Ходкинсън.
Звездите, които "изтичат" и се нареждат над върха, са били 24 - първите актьори, подписали договори с Paramount. С течение на времето са отпаднали две и днес над планинският връх се извисяват 22.
Domino's Pizza
Източник: Facebook / Domino's Pizza
Логото на Domino's, което познаваме днес, е създадено през 2012 г. То изглежда доста семпло и има заложено послание в себе си, носено от белите точки.
Тази в червената част символизира първия ресторант на пицарията, а тези в синята - втория. Първоначалният план е бил в синьото каре да се появява точка за всеки ресторант, който веригата отваря. С времето обаче това се оказва невъзможно. А причината е много проста - няма как да се съберат, защото Domino's са втората най-голяма верига за пици в САЩ, и имат ресторанти по цял свят.
Cisco
Източник: iStock
Cisco e един от лидерите на технологичния сектор, а това си личи и в логото им. Разположението на чертичките, които наподобяват електромагнитен сигнал, не е случайно. Според BrightSide те символизират моста "Голдън гейт" в близост до централата на компанията в Сан Хосе.