Независимо обичаме ли я, или не, музиката в супермаркетите е факт. Има и огромно влияние върху нашето пазаруване. Оказва се, че съществуват няколко научни изследвания защо магазините пускат музика, как я подбират и колко силна е тя.
За първи път учените изследват ефекта на фоновата музика върху купувачите на хранителни стоки през 1966 г. Екипът открива, че силната шумна музика изкара купувачите от магазина по-бързо, докато по-меката и по-спокойна музика им позволява да прекарват повече време в пазаруване.
Почти две десетилетия по-късно - през 1982 г., друг изследователски екип стига до близко заключение. Подобно на силната музика, ритмичната също кара хората да се придвижват по-бързо, което води до по-кратко време в магазина и по-малко покупки.
Източник: iStock
Същевременно по-бавната музика с по-спокойно темпо не пришпорва купувачите, а ги предразполага да не бързат, да стоят по-продължително в магазина и да пазаруват повече. Учените установяват, че в дни, когато музиката е с бавно темпо, продажбите се повишават с 38% - в сравнение с дните, в които е по-ритмична.
През изминалото десетилетие магазините научават и колко огромно влияние оказва тъжната музика. Проучване от 2011 г. установява, че тъжни песни с по-бавно темпо водят до 12% по-големи продажби.
Източник: iStock
Предвид цялата тази информация, която ни предоставят Daily Meal, следващия път, когато пазаруваме, нека направим пауза, за да обърнем внимание каква музика са ни пуснали, защото в нея е вложена много повече манипулация, отколкото си даваме сметка.