Какво означава да си инфлуенсър в интернет днес? Броят на последователите е добър ориентир, но всъщност не стига до същността на това, което прави един инфлуенсър обичан и успешен, освен просто наличието на статистика за суета.
Един инфлуенсър несъмнено се нуждае от последователи, но за да стане известен, успешен и да продължават да го следят, е нужно нещо повече от цинично изучаване на най-новия танц на TikTok или реагиране на последния скандал с примамка за кликване в опит да увеличи броя на гледанията или да спечели последователи.
Инфлуенсърите, които си струва да следваме, са тези с ангажиращо, автентично съдържание, което е оказало влияние върху медиите, последователите и други творци. Хора, които използват своята платформа, за да създават смислено съдържание.
С тази идея американското издание FastCompany селектира пет от най-добрите инфлуенсъри, които успяват да изградят истински ценна връзка с феновете си и да развиват успешни бизнес модели. Ето кои са те.
Ема Чембърлейн
Ема Чембърлейн e обявена за една от най-влиятелните личности в YouTube. New York Times коментира, че тя е "изобретила начина, по който хората говорят в YouTube днес". Чембърлейн има повече от 11 милиона последователи в YouTube, откакто започва да публикува видеоклипове през 2017 г., когато е второкурсничка в гимназията.
Тази година обаче тя се отдръпва от платформата за шест месеца."Трябваше да се отдръпна и да преосмисля каква трябва да бъде моята стратегия и формула", каза Чембърлейн в епизод от подкаста Creative Control на Fast Company през април.
Освен това си дава време да се фокусира върху своята двегодишна марка кафе, Chamberlain Coffee, която е родена от страстта ѝ да направи доброто кафе по-достъпно. И намира нов начин за връзка с феновете си - подкаста Anything Goes, който според нея предлага решение за дългосрочно съдържание, което може да не е най-подходящото за YouTube.
"Фактът, че не съм пред камера ми помага да споделям по-открито", казва Чембърлейн. Тя прави записите от комфорта на леглото си, говорейки надълго и нашироко за всичко, което й идва наум.
Джими Доналдсън/MrBeast
Джими Доналдсън е известен в интернет пространството като MrBeast. MrBeast започва да качва първите си клипове през 2012 г., когато е само на 13 години. Първоначално изкарва средно около 1 долар на ден. Инвестира натрупаното в подобряване на качеството на видеото. 10 години по-късно MrBeast има повече от 200 милиона абонати в основния си канал. Според класация на Forbes от началото на 2022 г., той e спечелил цели 54 милиона долара от платформата само за миналата година.
Това е абсолютен рекорд - никой досега не е имал подобен приход и видео съдържание в рамките на 12 месеца. Сумата е почти двойна на спечелената през 2021 г. от Райън Каджи (Ryan's World), който беше първи в предишния списък на изданието.
2021 г. определено се оказа повече от успешна за Доналдсън, защото в началото й има 50 милиона абонати, а през януари 2022 г. те вече са над 88 милиона. Оттам идва и огромният приход от гледания на видеата на влогъра.
Каналът на MrBeast, в който качва забавни видеа и често игри с парични награди, е на осмо място в класацията за канали с най-много абонати в YouTube и на трето място в САЩ, според SocialBlade. Клиповете му имат общо над 14 милиарда гледания. А най-гледаното му видео има над 200 милиона показвания.
Майкъл Ли
Когато през 2018 г. Musical.ly се слива с TikTok, Майкъл Ли се занимава със снимане и редактиране на клипове с танци, които публикува в своя акаунт с 600 хиляди последователи.
С новото приложение идва и нов алгоритъм, който заменя курираната емисия на Musical.ly и той спечелва милион последователи за една седмица. И след това редовно продължава да добавя по 1 милион последователи на всеки седем дни.
Сега той има 52 милиона последователи в TikTok, 2.3 милиона последователи в Instagram и няколко канала в YouTubе.
През май месец Ли лансира и Joystick - платформа за игри и електронни спортове. Той и неговият съосновател събраха 8 милиона долара първоначално финансиране, за да изградят това, което Ли нарича "университет за Web3 и игри". Срещу месечна абонаментна такса потребителите имат достъп до уроците и игралните активи на компанията, което им позволява да научат как да станат играчи на електронни спортове и да изградят стрийминг аудитория, като същевременно запазят приходите си.
Както при Musical.ly и TIkTok, всичко е в това да бъдеш бърз и гъвкав. "Хората, които се възползват и знаят как да се движат в пространството, ще извлекат най-много ползи", казва Ли.
Рет Маклафлин и Чарлз "Линк" Нийл / Rhett & Link
Рет Маклафлин и Чарлз "Линк" Нийл са нещо като ветерани сред създателите на YouTube съдържание. Те стартират канала си през 2006 г. Постепенно водещото им шоу Good Mythical Morning, излъчвано от създаденото от тях студио Mythical, привлича 76 милиона абонати.
Mythical включва две отделни компании на Good Mythical Morning, набор от подкасти, сайт за електронна търговия, първокласно абонаментно не толкова тайно общество и канали, управлявани от Smosh, друг комедиен пионер в YouTube, който компанията придобива през 2019 г.
След като създадоха аудитория с фокус върху устойчивия растеж, Rhett & Link сега искат да помогнат на бъдещи създатели да направят същото с Mythical Creator Accelerator - фонд от 5 милиона долара, стартиран миналото лято, чрез който дуото инвестира в разрастващи се канали, като същевременно споделя своята експертиза.
Двамата предприемачи твърдят, че връзката с феновете е много важна. "Начинът, по който я изграждате, може да ви забие в земята, или може да ви изстреля в стратосферата", казват те.
Патрик Симондак / Patrick Starrr
Първият видеоклип на Патрик Симондак в YouTube под псевдонима му Patrick Starrr е озаглавен My Morning Makeup Routine. Решава да го направи след поредните забележки от страна на колегите и мениджърите си да си свали грима на работа.
Казва, че за него "няма ограничения и не се опитва да се съобразява с никоя система." През следващите девет години популярността на Starrr в YouTube и Instagram нараства до над 8.5 милиона последователи. Това му осигурява сътрудничество с козметични брандове като М.А.С. Cosmetics и марки за облекло като Fashion to Figure.
Стартира своя козметична марка One/Size през 2020 г. Симондак казва, че е проектирал линията за всеки, който обича грима, но може да не е "хубав по привилегия", добавяйки: "Аз нямам хубава кожа, нямам дори коса. Всичко това ме вдъхнови да защитавам невидимото и нечуваното."
След дебюта си в магазините на Sephora в САЩ и Северна Америка преди две години, One/Size се разшири до аванпостовете на Sephora в магазините на Kohl и Югоизточна Азия, а от 17 октомври 2022 г. и в Sephora в Обединеното кралство.