BMW официално представи новия си модел XM - спортен и свръх луксозен SUV модел, който се цели в силната конкуренция от ранга на Lamborghini Urus, Porsche Cayenne Turbo GT, Range Rover SVR, Bentley Bentayga и т.н. За целта неговите създатели от Мюнхен са го снабдили с plug-in хибридна задвижваща система, разполагаща с бруталните 644 к.с. и 800 Нм максимален въртящ момент.

Снимка 589426

Източник: BMW

Технологията използва 4.4-литров V8 бензинов двигател, който работи в комбинация с електромотор, вграден в 8-степенната M Steptronic трансмисия на колата. Електрическият двигател се захранва от 317-волтова батерия с капацитет от 25.7 кВч и неговата функция е да подпомогне бензиновия мотор и да му осигури допълнителните близо 200 к.с.

И въпреки сравнително скромния си електромотор за тези размери, BMW XM може да се движи и само на ток, но в рамките на 50 километра.

Снимка 589427

Източник: BMW

Без значение дали се движи само на ток, или използва и бензиновия си мотор, BMW XM разполага със задвижване на четирите колела, посредством системата xDrive, която тук има специални настройки с акцент, падащ върху динамиката и пътното поведение - типично за всеки истински М автомобил.

Снимка 589432

Източник: BMW

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 4.2 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч. Ако това не е достатъчно, всеки клиент може да доплати за пакета M Driver's Package, който позволява развиването на още по-впечатляващите 270 км/ч.

Снимка 589431

Източник: BMW

Въпреки разточителните си размери, BMW XM разполага с перфектно разпределение на тежестта от 50:50 спрямо предния и задния мост, което означава много забавление по завоите и истинско спортно усещане зад волана. З

а това помага и системата Integral Active Steering, която позволява на задните колела да завиват, осигурявайки на шофьора допълнителна увереност при високоскоростни завои, смяна на лентата на магистрала и т.н.

Системата е полезна не само в случаите, в които шофьорът се прави на пилот, но и при ниска скорост, когато улеснява маневрирането и способността на колата да паркира.

Снимка 589428

Източник: BMW

Феновете на M Power ще оценят по достойнство и решението на BMW да използва пружини, а не въздушно окачване в новия XM. По този начин инженерите са успели не само да намалят теглото, но и да подсигурят по-първичното усещане, което всеки клиент на M автомобил търси.

Разбира се, не бива да се заблуждаваме, че XM е лек автомобил, тъй като той тежи цели три тона. Купето стъпва на огромни 23-инчови джанти с гуми с размер 275/35 отпред и 315/30 отзад, така че за офроуд и дума не може да става.

Снимка 589429

Източник: BMW

Колкото до външния вид, подобно на новия X7, Серия 7 и i7, XM използва новата огромна бъбрековидна решетка на BMW, която тук има LED осветление и разделените на две фарове и дневни светлини.

Задните стопове също са тънки и разтеглени, а линията на покрива се снижава в задната част на купето, което внася известна нотка "спорт" в цялото разточително и мащабно уравнение.

Ауспусите са четири и са подредени вертикално, просто за да е по-впечатляващо, а вътре трудно се открива повърхност, която да не е алуминиева или покрита с висококачествена телешка кожа.

Снимка 589425

Източник: BMW

Но и това не е всичко, от BMW са ни приготвили още по-мощна версия на модела, наречена Label Red, която ще разполага със 725 к.с. и 800 Нм въртящ момент, защото винаги трябва да има нещо още по-специално.

Снимка 589433

Източник: BMW

Всичко това ще струва 190 000 евро, като производството се очаква да започне през лятото на 2023 г.