Времето лети и така неусетно изминаха четири години, откакто дойде новината, че Peugeot 308 GTi ще бъде спрян от продажба.

Бъдещето на Peugeot - иновативно и все по-електрическо

Бъдещето на Peugeot - иновативно и все по-електрическо

Какво ще отличава бъдещите модели на марката

И през тези години французите изчакваха търпеливо, за да върнат GTi обозначението в свой модел. Е, на емблематичната писта, на която се провежда състезанието "24 часа на Льо Ман", бе представен Peugeot E-208 GTi.

Спортната визия се завърна

Разработен от спортното подразделение на Peugeot и вдъхновен от 205 GTi, новият електрически E-208 бележи доста сериозен завой от досегашния градски автомобил.

Понеже това е GTi автомобил, разбира се, че стойката е характерно спортна, а каросерията е снижена с 30 мм. Спортната осанка се допълва и от 18-инчовите джанти, които са перфорирани, а това си е директна препратка към тези на вече споменатия 205 GTi.

Peugeot E-208 GTi

Източник: Peugeot

Peugeot E-208 GTi

Тези отвори не са само за красота и препратки, а и за да осигуряват по-добро охлаждане на спирачните апарати. Арките на колелата са уголемени, което спомогнало за увеличаването на следите с 56 мм отпред и с 27 мм отзад, както и за спортната визия. 

Спортната стойка на Peugeot E-208 GTi се допълва и от добавения в долната част на предната броня спойлер. Под задната броня пък намираме аеродинамичния дифузьор, разположен под задната броня и интегриращ нови малки LED фарове за мъгла, чиято цел да допринесе за повече елегантност и дискретност.

Peugeot E-208 GTi

Източник: Peugeot

Peugeot E-208 GTi

Светлинният подпис под формата на "3-те следи от нокти" също е налице, както и при всички други модели 208. И да, както може да се види на снимките, цветът е червен. Агресивен спортен елемент, който е преплетен и в интериора.

Спортно и отвътре

Ярко червени мокети, подови стелки и предпазни колани дават моментално усещане за спортна атмосфера в купето на E-208 GTi.

Дизайнът на предните седалки също е спортен, а такъв е и воланът. Той е компактен и прави впечатление перфорираната червена кожа с Alcantara и логото в средата, което също свети в червен цвят.

Peugeot E-208 GTi

Източник: Peugeot

Peugeot E-208 GTi

Съдейки по интериорните снимки, още с качването в колата ще нахълта бензин в кръвта. Е, в случая не, защото тя е електрическа. 

Спортното усещане се завърна

Новото Peugeot E-208 GTi не само изглежда спортно и агресивно, но дава заявките, че така и ще се движи. Електромобилът се задвижва от електрически мотор M4+, който развива 280 к.с. и осигурява въртящ момент от 345 Нм.

Peugeot E-208 GTi

Източник: Peugeot

Peugeot E-208 GTi

Ускорението от 0 до 100 км/ч се случва за 5.7 секунди, а максимална скорост е 180 км/ч. Така, според Peugeot, E-208 GTi предлага най-добрата производителност в B-сегмента.

Пъргавината и стабилността в завоите пък са осигурени от диференциал с ограничено приплъзване, интегриран в редуктора. 

Капацитетът на батерията е 54 кВтч и французите твърдят, че тя е предпазена при спортна употреба от специална охладителна система, пригодена за висока мощност. Тази батерия трябва да ни осигури до 350 км пробег в смесен цикъл по WLTP.

Peugeot E-208 GTi

Източник: Peugeot

Peugeot E-208 GTi

Бързото зареждане става с до 100 кВт и от 20 до 80% батерията ще се зареди за 30 минути. 4 часа и 40 минути пък отнема зареждането от WallBox (7.4 кВт). 

Peugeot E-208 GTi разполага, разбира се, със спортен режим, който спира системите в помощ на водача, за да ни осигури наелектризиращо усещане на пистата. Помислено е и за спирането, защото предни дискове са с диаметър 355 мм и са с фиксирани спирачни апарати с 4 бутала. Те са специално проектирани за по-добро охлаждане и спирачна ефективност.