Apple и Samsung са две от компаниите на пазара на смартфони, които обикновено поставят по-високи надценки на продуктите си, но рядко успяваме да научим точно колко големи са те.

Xiaomi, Apple, Samsung, Huawei и как се разпредели пазара на смартфони през третата четвърт на 2020 г.

Xiaomi изпревари Apple при смартфоните

Samsung отново е на върха

В другата крайност пък е Xiaomi - компания, която се слави с ниските си маржове и се стреми да не надвишава надценка от 5% над производствената стойност на смартфоните си.

Може би това е и една от причините тя да успее да избута Apple от третата позиция в класацията на най-големите производители на телефони в третата четвърт на 2020 г., но със сигурност качеството на моделите й също заема важна роля.

Снимка 511483

Източник: Xiaomi

Наскоро китайският производител представи новия си модел Mi 11, който е и първият смартфон, оборудван с новия Snapdragon 888, а служител на компанията разкри за Xiaomi Today, че стойността на телефона е подобна на тази на iPhone 12.

Става въпрос за производствената цена на двете устройства, която е от порядъка на 373 долара, съобщава сайтът.

Същевременно очакванията са, че Mi 11 с 8GB RAM и 128GB място за данни ще струва около 600 долара в Китай, където iPhone 12 със 128GB се продава за над 400 долара повече.

Снимка 500704

Източник: Apple

Цената на Mi 11 за западните пазари все още не е обявена, но е разумно да предположим, че ще е сходна с тази на изток и разликата в надценките на двете устройства ще остане също толкова голяма

Възможно е осезаемо по-високата продажна цена на iPhone да се дължи на по-високите заплати на работниците, по-скъпия транспорт и други технически разходи по производството, които не са калкулирани в споменатите 373 долара.

Xiaomi Mi 11, Snapdragon 888 и всичко за новия флагман

Xiaomi Mi 11 Pro - първият флагман на 2021 г. със Snapdragon 888

Смартфон без забележки

Дори това да е така, маржът на Apple все пак изглежда невероятно висок, което е и причината компанията да е сред водещите производители по печалби, въпреки по-ниските продадени бройки спрямо конкурентите й.