Началото на всяка нова година дава начало и на поставянето на нови цели, изкореняването на стари лоши навици и установяване към нови и полезни такива. Да се храним по-здравословно, да спортуваме по-редовно, да четем повече, да бъдем по-организирани... това са само част от нещата, към които си напомняме, че трябва се стремим.
Винаги е добре да започваме годината с ясно и чисто съзнание за целите, които ни предстои да реализираме, но същото важи и за пространството около нас.
Всъщност, именно организираното и подредено пространство ни предразполага и дава мотивация за по-трудните предизвикателства. Затова е добре да започнем точно с това. Ето шест лесни стъпки, с които да стартираме годината начисто - съвсем буквално.
Сваляне на празничната украса
Доста хора имат склонността да оставят празничната украса дълго след Коледа и Нова година. Но колкото и да ни радва тя, истината е, че е време да я приберем още през първите дни на януари.

Източник: iStock
Добре е да прегледаме дали няма предмети, които са се счупили и са за изхвърляне. На всички останало мястото му е обратно в кутиите до следващият декември.
Разчистване на гардероба
Това е един от мебелите у дома, които непрестанно се пълнят. Затова не бива да чакаме да дойде време за генерално разчистване, преди да обърнем внимание на дрехите в гардероба.

Източник: iStock
Януари е съвсем подходящ, за да продадем, дарим или рециклираме всичко, което не сме носили през последните три до шест месеца, пише Southern Living.
Разчистване на хладилника и фризера
По време на празниците трапезите са винаги богати, а хладилникът и фризерът пълни с храна, която не сме успели да изядем. И понеже количеството обикновено е доста голямо, често ястията се развалят докато изчакват реда си на хладно.

Източник: iStock
Първите дни след Нова година вече е време да прегледаме остатъците и да изхвърлим вече негодните за ядене.
Разчистване на имейли
Колкото е важно да организираме пространство у дома, от също толкова голямо значение е да разчистим и електронната си поща - независимо дали лична или служебна. Имейлите се трупат неусетно и е по-добре навреме да изтрием излишните, вместо да чакаме пощата да се препълни.

Източник: iStock
Разчистване на документи
Хвърчащи листове хартия и документация, която вече не съдържа важна за нас информация, просто няма смисъл да бъда струпана в някой ъгъл от бюрото. Вместо това е добре да прегледаме какво не ни трябва и ако е възможно, да рециклираме. Останалото хвърляме директно в кошчето.
Съставяне на график
Поставяйки си за цел да бъдем по-организирани и подредени, трябва да сме наясно, че не е достатъчно да разчистим всичко ненужно само за ден или два и да си мислим, че сме приключили. Изграждането на този навик изисква повече усилия. Затова е полезно да си съставим график, към който реалистично ще можем да се придържаме.

Източник: iStock
Добре е да предвидим конкретните задължения, за които е необходимо да отделяме време всеки ден, всяка седмица и всеки месец. Така домът ни ще бъде винаги чист и подреден, без да се налага да хвърляме неимоверни усилия наведнъж.