Мъжката мода вече носи 50 на сто от оборота на марката Dolce & Gabbana, споделиха дизайнерите Стефано Габана и Доменико Долче в интервю за италианските медии.
"Мъжката мода стана толкова важна, колкото и женската, защото мъжете се промениха изключително. Днес те вече се чувстват свободни и не се страхуват дали ще бъдат съдени.
Влизат сами в магазините и си избират продуктите, без да имат нужда от съвети. По-рано, за да купиш маркова дреха, трябваше да си гей или екстравагантен. За разкрепостяването обаче допринесоха спортистите и футболистите, които преведоха модните тенденции на популярен език.
Първият, който действа по-смело в тази сфера, беше Дейвид Бекам с обецата си и с по-различната си прическа. Той беше по-смел и в избора на цветове... След него и другите започнаха. Ние сме обличали "Милан", националния отбор по ръгби и по плажен футбол. Спортът винаги ни е харесвал. Аз самият ходех на фитнес, но трябваше да прекъсна, защото ме боляха ръцете. Доменико пък е запален по Формула 1 и по футбола", каза Стефано Габана.
Според двамата дизайнери те продължават да правят "мониторинг" на желанията на клиентите си по същия начин, както и преди 24 години - наблюдавайки младите хора в баровете и по улиците.
Въпреки кризата Долче и Габана не се притесняват да предлагат на хората лукс. "Ние работим върху естетическото чувство и трябва да предлагаме мечти, а креативността струва пари. За да се отличаваме от другите, трябва да предлагаме неща, които не могат да се копират, а те са скъпи. Не всичко е за всички.
По ревютата ни могат да се видят и якета от крокодилска кожа за 30 000 евро, които създаваме по мярка. Има хора, които си ги поръчват - поне 30-ина души правят подобни поръчки. По-добре, отколкото да продаваш тениски по 15-20 евро едната."
Според Долче и Габана днес почти са изчезнали личностите, които служат като модели за останалите.
"Единствено Мадона продължава да бъде модел, който се имитира от другите. Виктория Бекам също е като фар и не е толкова антипатична, колкото изглежда. Като повечето англичанки и тя изглежда малко "опъната", но това е само срамежливост. Това е като защитна маска, която пада сред приятели и разкрива една много приятна жена".
SSL
на 16.01.2009 в 12:03:22 #1Кога точно са се срамували мъжете да носят маркови дрехи? Що за глупост... В повечето случаи цените ги спират, ама същото се отнася и за жените, които обаче като цяло са по-креативни. В крайна сметка, ако качество и цена ме устройват - все ми е 20 кой ги е произвел.