Освен филмовите фестивали в Кан и Венеция, може би сред най-следените и популярни се нарежда и този в Торонто. Още на миналогодишното издание на събитието в Канада бе представено едно доста любопитно заглавие, чиято премиера в Netflix се състоя чак сега.
От 18 октомври в платформата вече можем да гледаме криминалния трилър Woman of the Hour. Той е режисьорски дебют на актрисата Анна Кендрик и макар че все още не се говори много за него, нищо чудно скоро и да се превърне в един от най-обсъжданите филми.
Базиран е на истинска история, която поставя на фокус ужасяващия случай на американски сериен убиец Родни Алкала (Даниел Зовато). Филмът проследява неговото странно решение да участва в епизод на популярното телевизионно шоу The Dating Game през 1978 г. Вместо да се стреми да остане незабелязан, той се записва за предаването и там среща Черил Брадшоу (Анна Кендрик), която е амбициозна актриса.
Докато се снима епизодът, Черил всъщност започва да изпитва симпатии към Алкала, който отговаря на закачливите ѝ въпроси с изненадващо остроумие и интелигентност. Но когато двамата си тръгват от студиото и отиват на по питие след това, истински зловещата му същност излиза наяве и Черил остава силно обезпокоена и нетърпелива да избяга.
Макар че се съсредоточава върху участието на Алкала в The Dating Game и ужасяващото преживяване на Черил, филмът представя в ретроспекция и различните брутални убийства, извършени от серийния убиец в годините преди 1978 г. За зрителите става ясно, че Алкала се е възползвал от множество уязвими млади жени.
Освен централната сюжетна линия присъства и една второстепенна, която проследява жена от публиката на предаването - Лора (Николет Робинсън). Тя разпознава Алкала, тъй като вече се е срещала с него и се опитва да отправи предупреждение към продуцентите на шоуто. Те обаче са група властни мъже, които не я приемат на сериозно.
Woman of the Hour е умело направен трилър, който поставя фокус върху жертвите, а не толкова върху извършителя на престъпленията. Тук заслугите са за режисьорката Анна Кендрик, за която това е доста обещаващ дебют.
Филмът ѝ вече е събрал доста отзиви, като макар някои да не звучат особено ласкаво, по-голямата част са положителни.
От San Franciso Chronicle например пишат: "Напрегнатият, проницателен режисьорски дебют на Ана Кендрик отново поставя в центъра историята на жертвите на Алкала и ширещата се мизогиния, обхванала 70-те години на миналия век."
Според Empire пък това "не е трилърът със сериен убиец, който бихте очаквали".
От The Atlantic изтъкват, че филмът е труден за гледане поради тежката му тематика, но "все пак Кендрик доказва, че е умел режисьор, със способност да създава напрежение."
Освен това работата на режисьорката заслужава да бъде оценена и заради това, че разказва една шокираща истинска криминална история без да прибягва до сензационност или да се опитва да хуманизира престъпника, пише Tom's Guide.