Летните олимпийски игри в Токио все още не са започнали, но срещат много трудности. По подобие на UEFA EURO 2020 и те трябваше да се проведат миналата година, но бяха отложени заради пандемията.
Футболното първенство мина и замина, но за игрите май не всичко ще бъде цветя и рози. Отново заради COVID-19 и нарастващите случаи на заболели в Япония. Още през май един от основните спонсори на олимпиадата - Toyota, изрази притесненията си относно случващото се.
Няколко месеца по-късно и само няколко дни преди старта на Олимпийските игри в Токио автомобилният производител е взел решение да изтегли всичките си телевизионни реклами.
Източник: GettyImages
Акио Тойода с олимпийския огън през април
Според The Hollywood Reporter в японските медии са започнали спекулации, че това решение се дължи на факта, че в Toyota се страхуват от случващото се с пандемията и негативизма на хората към провеждането на игрите. И вместо позитиви компанията да натрупа негативи.
Говорител на автомобилния производител на име Нагата е коментирал пред японския вестник Yomiuri, че президентът на Toyota Акио Тойода, както и нито един от директорите в компанията, няма да присъства на отриването на Олимпийските игри на 23 юли.
Към момента не е ясно дали компанията се отказва изцяло и окончателно от спонсорирането на Олимпиадата (ако това въобще е възможно само няколко дни преди старта ѝ), или става дума за някакво временно решение.
Именно Toyota е сред най-големите спонсори на мероприятието, като заедно с още около пет дузини други японски компании са похарчили повече от 3 милиарда долара, за да се осъществят игрите.