ПРЕДИ ПУКАНКИТЕ
- Времетраене: 2 часа и 10 минути
- Режисьор: Майкъл Ман
- В главните роли: Адам Драйвър, Пенелопе Крус, Шейлийн Удли, Патрик Демпси, Джак О'Конъл, Сара Гaдон, Габриел Леон
- Бюджет: около 95 милиона долара
- С какво да се подготвим: някой от филмите на Майкъл Ман
Вълнуваща и пристрастяваща, скоростта е предизвикателство за всеки - възможност да избутва сам границите на възможното и да достига до ръба отново и отново. Затова и автомобилните спортове продължават да привличат състезатели и почитатели по целия свят. Но не трябва да забравяме едно много важно нещо - че отвъд адреналина и жаждата за победи и рекорди, всяка надпревара носи и смъртоносен потенциал.
В този контекст на балансиране между адреналин и самосъхранение някак очаквано ни се струва с историята на Енцо Ферари да се заеме точно режисьор като Майкъл Ман. С характерния си елегантен, но и леко мрачен стил, познат ни вече от "Последният мохикан", "Жега", "Вътрешен човек", "Али", "Съучастникът" и "Обществени врагове", той за пореден път създава един динамичен разказ, в който майсторски преплита емоционално заредената семейна драма с високото напрежение от автомобилните състезания.
Филмът Ferrari не проследява целия живот на създателя на компанията Енцо Ферари. Всъщност действието ни връща към лятото на 1957 г. - повратен период за героя, когато и личният, и професионалният му живот са напът съвсем да излязат извън контрол.

Източник: Forum Film
Дните на италианеца от Модена като състезател са далеч зад гърба му е сега основната му работа е да ръководи семейната бизнес империя. Това той прави с помощта на своята интелигентна, много способна, но и доста озлобена съпруга Лаура (Пенелопе Крус), която не може да преодолее загубата на сина им.

Източник: Forum Film
Типично за човек от неговия ранг, Енцо Ферари води двойствен живот, като дели времето си между жена и любовница. Така от по-младата и привлекателна Лина (Шейлийн Удли) той има син, който все още не е признал официално. А за капак на всички лични драми, трябва да спаси и компанията си от фалит.
За да опази финансовото си богатство, Ферари е твърдо решен да започне да продава много повече спортни коли на богаташи, но първо трябва да привлече интереса им. А това може да се случи само ако отборът му спечели Миле Миля - едно от най-емблематичните и опасни състезания за Италия.

Източник: Forum Film
Но за Енцо Ферари твърде висок залог няма. Безмилостен гений - суров, непреклонен, безскрупулен и често циничен, той без трепване на окото изпраща състезателите на пистата, от която е наясно, че те може и да не се върнат живи.
Интересното е, че колкото и добър, многопластов и противоречив образ да изгражда Адам Драйвър в ролята си, като че ли Пенелопе Крус успява да създаде по-ярко присъствие във филма на своята героиня. Тя прави впечатляващо превъплъщение в съпругата Лаура, разкривайки богатата палитра от емоции на жена, на която ѝ е писнало от студенината на съпруга ѝ, таяща в себе си както озлобление и настървение, така и страст и дълбока печал. Затова бихме могли да кажем, че ако Адам Драйвър е студената стомана във Ferrari, то Пенелопе Крус е неговият огнен двигател.

Източник: Forum Film
Колкото до сцените със състезания, те също не са лишени от адреналин. Предвид епохата на филма е ясно, че няма да видим модерни болиди, което далеч не го прави по-малко вълнуващ и напрегнат. Режисьорът Майкъл Ман е безкомпромисен дори и към ужасяващите моменти, каквито са катастрофите на състезателите.
Ето с всичко това Ferrari става един от филмите, които задържат вниманието и имат силата да въздействат. Преди всичко той е вълнуваща драматичната семейна история, в която състезателните сцени са на по-заден план, без това да изяжда от адреналиновия им заряд. И не на последно място - целият филм е едно своеобразно състезание, от което не се знае кой и как ще премине през финалната лента.
Ferrari е по кината от 5 януари