ПРЕДИ ПУКАНКИТЕ

  • Времетраене: 1 час и 44 минути
  • Режисьор: Майкъл Анджело Ковино
  • В главните роли: Дакота Джонсън, Адрия Архона, Кайл Марвин, Майкъл Анджело Ковино
  • Бюджет: около 20 милиона долара

Когато бе представен на филмовия фестивал в Кан през май, "Без обвързване" сякаш остана в сянката на други заглавия и не получи достатъчно внимание. Това вероятно се дължи на факта, че бе извън конкурсната програма, за разлика от предишния филм на създателския екип Майкъл Анджело Ковино и Кайл Марвин.

Творческият тандем дебютира с The Climb през 2019 г. - филм, който спечели награда в Кан, както и доста позитивни оценки от критиците. И ето, че сега, шест години по-късно, двамата дългогодишни приятели и професионални партньори отново обединяват сили за втория си пълнометражен филм - "Без обвързване".

Тази "неромантична комедия", както гласи постерът ѝ, отново поставя на фокус едно нефункционално мъжко приятелство, както в The Climb, но с тази разлика, че този път го разглежда в контекста на браковете на двамата главни герои.

Майкъл Анджело Ковино и Кайл Марвин на премиерата на "Без обвързване" в Лос Анджелис

Източник: GettyImages

Майкъл Анджело Ковино и Кайл Марвин на премиерата на "Без обвързване" в Лос Анджелис

Филмът засяга темата за отворените връзки (и по-конкретно брак) - концепция, която не отскоро поражда подозрение и оставя мнозина скептици да се питат как работи тя, какви са правилата и дали е възможно наистина да е правилният избор за взаимоотношенията на една двойка.

Въпреки че концепцията за отворените връзки далеч не е нещо ново, филмът не се усеща морално остарял, а дори изненадващо релевантен. В същността си той е едно завършено изследване на полигамните отношения на две двойки, представено чрез много хумор, хаос и динамично развиващо се действие, на моменти изпълнено с откровено абсурдни моменти и някои неочаквани обрати.

Най-очакваните кинопремиери за септември

Най-очакваните кинопремиери за септември

Стивън Кинг и Леонардо ди Каприо

"Без обвързване" ни показва нагледно как взаимоотношенията между двойките може да се пропукат, след като отпуснат границите помежду си, както и възможните последствия.

Филмът започва съвсем директно - с разрива във взаимоотношенията на едната двойка. Отчаяният опит за интимност между Ашли (Адрия Архона) и Кери (Кайл Марвин), докато пътуват в колата си, води след себе си последствия, които са колкото буквално трагични, толкова и абсурдно комични. Случилото се хвърля Ашли в екзистенциални размисли и не след дълго идва ред и на признанието ѝ, че не е била вярна на съпруга си. Споделяйки нещастието си в брака им, му поисква и развод.

Кайл Марвин, Адрия Архона, Дакота Джонсън и Майкъл Анджело Ковино на премиерата на "Без обвързване" в Кан

Източник: GettyImages

Кайл Марвин, Адрия Архона, Дакота Джонсън и Майкъл Анджело Ковино на премиерата на "Без обвързване" в Кан

Шокиран от новината, че бракът му е пред провал, Кери просто решава да слезе от колата и да... бяга. Останал без дъх след това, което изглежда като дни тичане през полето, всъщност часове по-късно той пристига в идиличната къща край езерото на най-добрия си приятел и агент на недвижими имоти Пол (Майкъл Анджело Ковино) и съпругата му Джули (Дакота Джонсън).

Съпрузите бързат да утешат приятеля си, че бракът е труден. Но такъв е също и разводът, дори двойката да няма деца или пари, смятат те. Пол и Джули обаче имат и двете. И изглеждат като перфектното семейство. Въпреки това не крият, че тайната на хармоничните им взаимоотношения всъщност е в отворения брак, на който са се съгласили помежду си. Или както те обясняват, тази концепция работи за тях, благодарение на емоционалната зрялост и осъзнаването, че физическото не е толкова важно, колкото романтичната и духовната любов.

Макар и първоначално изненадан от тази информация, Кери искрено вярва на приятелите си. И след като самият той отпуска собствените си юзди, се впуска в лекомислен секс с Джули - жената на най-добрия си приятел.

Така, доскоро немислимото се случва: ревността на Пол изригва като вулкан и отприщва сцена, изпълнена с много абсурдна, но умело хореографирана борба между двамата приятели, която оставя дори и зрителя задъхан накрая. Битката може и да не е на живот и смърт, но определено сблъсква его и разум, и е съществена връхна точка във филма.

Адрия Архона и Дакота Джонсън на премиерата на "Без обвързване" в Кан

Източник: GettyImages

Адрия Архона и Дакота Джонсън на премиерата на "Без обвързване" в Кан

Оттам нататък действието става дори още по-хаотично, абсурдно забавно и изпълнено с коя от коя по-комични ситуации. Следват сцени с флиртове с цел предизвикване на ревност и куп други провокации, които проследяват какво се случва с двойките, след като се дистанцират от своите половинки. Действието стига до крайности в изследването на това какво е приемливо в една отворена връзка и докъде може да се стигне, за да постигне всеки от героите своето.

Основната пробойна в цялата история е детайл, който не саботира сюжета, но и не изглежда достатъчно правдоподобно. А именно: защо в крайна сметка две силни и независими жени, каквито са героините на Дакота Джонсън и Адрия Архона, са се събрали именно с двама откровено жалки мъже като героите на Кайл Марвин и Майкъл Анджело Ковино.

На снимачната площадка на „Без обвързване“

Източник: Alexandra Films

На снимачната площадка на „Без обвързване“

Въпреки това обаче и четиримата актьори изграждат сами по себе си запомнящи се и истински персонажи, и успяват да ни убедят в химията помежду си в този иначе сложен и объркан четириъгълник. Освен това Кайл Марвин и Майкъл Анджело Ковино, които са добре познати с комедийните си образи, съвсем джентълменски не отвличат цялото внимание за себе си. Дакота Джонсън и Адрия Архона също имат шанса да се докажат като силни комедийни актриси и действително го правят. Но освен че и четиримата не само успяват да ни разсмеят искрено, те също така влагат достатъчно чувствителност в едни иначе потенциално скучни и обикновени герои.

"Хванат в кражба" с Остин Бътлър и Зоуи Кравиц е визуално грабващ трилър, деликатно подправен с черен хумор

"Хванат в кражба" с Остин Бътлър и Зоуи Кравиц е визуално грабващ трилър, деликатно подправен с черен хумор

Последният филм на Дарън Аронофски се отличава с по-специфичен енергиен заряд и грабваща визуална естетика

"Без обвързване" наистина не е типичната (не)романтична комедия. В нито един момент филмът не се усеща твърде обикновен или повърхностен. И е забележително как целият хаос в сюжета не успява да разклати контрола над наратива и реализма в историята. Филмът умело балансира между фарс и абсурден хумор, докато същевременно запазва искреността си, превръщайки го в приятно, щуро и забавно за гледане приключение.

"Без обвързване" е по кината от 5 септември