Моделът Audi A5 дебютира в Женева през пролетта на 2007 г. във вариант купе с 2 врати. В края на следващата година се появи и кабриолет на базата на модела, а през 2009 г. беше показана и модификацията с 5 врати A5 Sportback.
Напълно закономерно в германската компания са решили, че е дошло време за фейслифт. Обновяването се прави едновременно на купето с две врати, на кабриолета, на А5 Sportback и даже на всички спортни модели от линията S5.
На снимките на обновеното семейство A5 и S5, които компанията Audi разпространи, много добре се вижда, че промените не са само козметични. Автомобилите са получили модернизирана външност, нови двигатели и преработено окачване. Новата предна броня е с увеличен въздухозаборник, а променената решетка на радиатора е със скосени краища в горната част.
Новите фарове са в стила на последните модели A6 и А7 с обратен наклон, следващ линията на решетката, като в тях са добавени и светодиодни секции. Габаритите остават почти без промяна и дължината на Audi A5 Sportback е 4,71 м, а при купето и кабриолета е 4,63 м.
Салонът на обновения модел е с по-приятни и качествени материали. Новият волан и селекторът на автоматичните трансмисии са познати от A6 и A7. Мултимедийният комплекс на системата MMI Plus за управление на музикалната уредба и навигацията също е подобрен. Сега Audi A5 Sportback ще може да се поръча във версия с пет места.
Обновеното семейството на Audi A5 е с модернизирано задно окачване с пренастроени задни амортисьори, които осигуряват по-точна управляемост и по-голям комфорт. Във всички автомобили вместо хидравличен сервоусилвател на волана ще бъде използван електромеханичен механизъм, който за първи път се появи в модела А7. Базовото изпълнение на А5 ще се предлага с нови 17-цолови лети джанти с гуми размер 225/50 R17, а срещу доплащане ще могат да се поръчат 18, 19 и 20-цолови колела.
Всички модели Audi A5 ще се предлагат с три бензинови двигателя, като базов сред тях е 4-цилиндров турбоагрегат 1.8 TFSI с мощност 170 к.с. и въртящ момент 320 Нм със среден разход на гориво 5,7 л/100 км и 134 г/км CO2, което е с 21% по-малко отпреди. В гамата се запазва моторът 2.0 TFSI с мощност 211 к.с., а нов е 3,0-литровият 6-цилиндров двигател с механичен компресор, развиващ 272 к.с. и 400 Нм. За моделите от обновеното семейство А5 ще се предлагат четири дизелови агрегата. Базовият е 4-цилиндров 2.0 TDI с мощност 177 к.с. и 380 Нм, изразходващ само 4,7 л/100 км дизелово гориво. Най-мощният е 6-цилиндровият 3.0 TDI във варианти с 245 к.с. и 500 Нм или 204 к.с. и 400 Нм.
Моделите Audi A5 само с предно предаване в зависимост от модификацията се оборудват с 6-степенна механична скоростна кутия или безстепенна автоматична Multitronic. Версиите със задвижване на четирите колела quattro ще могат да се поръчат с 6-степенна механична или 7-степенна автоматична трансмисия S tronic с два съединителя.
В най-мощните версии на купето и кабриолета S5 досегашният 4,2-литров V8 мотор ще бъде заменен с нов 3,0-литров 6-цилиндров двигател с мощност 333 к.с. С него автомобилите ще могат да се ускоряват от място до 100 км/ч само за 4,9 секунди. Максималната скорост ще бъде ограничена електронно до 250 км/ч. За първи път в модификацията Audi S5 ще се вгражда системата quattro с централен диференциал с коронна предавка. Разпределението на тягата по осите в нормални условия е в съотношение 40:60 в полза на задната ос, но механизмът е способен да предаде до 70% на предната ос и до 85% на задната.
Според официалната информация цените на обновените модели Audi A5 в Европа ще се повишат символично, като купето A5 с бензинов турбомотор 2.0 TFSI поскъпва само с 200 евро, а базовото A5 Sportback ще струва от 33 350 евро. Поръчки за новия модел ще започнат да се приемат от септември, а първите автомобили ще бъдат доставени на европейските дилъри през декември.
в. Монитор