Instagram изпревари TikTok като най-тегленото приложение в света, след като Reels му помогна да възвърне позициите, загубени в последно време от китайския си конкурент TikTok.
Пускането на Instagram през 2020 г. на функцията за видео в кратка форма, която широко се възприема като имитация на TikTok, в крайна сметка помогна на Instagram да възроди интереса на потребителите.
Приложението е било изтеглено 767 милиона пъти по света през 2023 г., което е увеличение от 20% спрямо предходната година, в сравнение със 733 милиона за TikTok, който е нараснал с 4%.
![Снимка 553380](https://webnews.bg/uploads/images/80/3380/553380/768x432.jpg?_=1636742183)
Източник: Instagram
TikTok беше най-популярното изтегляне в световен мащаб между 2018 г. и 2022 г., сочат данни на Sensor Tower.
Instagram се възползва от бързата реакция на заплахата от TikTok, според Фархад Дивеча, собственик и управляващ директор на базираната в Обединеното кралство агенция за дигитален маркетинг Accuracast.
Според него Instagram успява да привлича повече потребители от TikTok, защото последната за добро или лошо успя да си създаде имидж на подходяща за по-младите платформа.
![Снимка 553378](https://webnews.bg/uploads/images/78/3378/553378/768x432.jpg?_=1636742034)
Източник: iStock
Instagram има близо 1.5 милиарда активни потребители месечно, според Sensor Tower, като TikTok е с малко над 1.1 милиарда.
TikTok обаче има повече активни потребители, които прекарват средно 95 минути на ден в приложението, в сравнение с 62 минути за Instagram.