За никого не би трябвало да е тайна, че смартфоните, независимо колко лъскави и мощни да са, са сред продуктите, които най-бързо губят стойността си след покупка.
Това обаче не спира милиони от нас на всяка година или две да инвестират сериозни суми в най-новия модел на любимата марка.
За поредна година сайтът за мобилни технологии BankMyCell ни дава детайлен поглед към марките и моделите, които най-бързо губят стойността си, за да ни помогне, доколкото е възможно, да правим по-добри и смислени инвестиции.
Източник: BankMyCell
Данните на сайта сочат, че телефоните на Apple продължават да бъдат най-бавно обезценяващите се на пазара.
Те губят средно по 16.7% от стойността си през първата година след излизането си и 35.47% след втората година.
Спадът при водещите модели с Android обаче е двойно по-голям - тяхната стойност спада с 33.62% в рамките на година и с цели 61.5% през втората година.
Източник: GettyImages
Като пример можем да дадем флагманите Samsung Galaxy S20 Ultra и iPhone 11 Pro Max.
През деветте месеца след излизането си моделът на Samsung е загубил 64.71% от стойността си, докато спадът през същия период за телефона на Apple е 32.22%.
При по-ниския клас модели с Android стойността се губи още по-бързо, казват от BankMyCell.
Моделите на цена до 350 долара се обезценяват с цели 52.61% през първата година, с до 73.61% през втората и с до 85.15% през третата година.
Източник: BankMyCell
Марката, чийто смартфони са в дъното на класацията и губят до 53% от стойността си за една година, е HTC.
В голяма степен числата са продиктувани от факта, че в екосистемата на Android ежегодно излизат голям брой конкурентни модели, което води и до по-бързото им обезценяване.
В същото време телефоните на Apple обуславят собствена ниша за феновете на iOS и конкуренцията при тях е много по-ограничена.
Безспорно роля играе и фактът, че iPhone печели от регулярни и навременни софтуерни ъпдейти дори при по-стари модели, докато това продължава да бъде проблем във вселената на Android и множеството марки в нея.