Само преди седмица излязоха статистики за най-популярните смартфони в света от началото на 2022 г., които разкриха, че три от петте водещи модела са дело на Apple.
Сега IDC публикува и класация за най-продаваните таблети за първите три месеца на годината, която е още по-силно доминирана от компанията от Купертино.
Четири от петте най-продавани таблети през настоящата година са някаква разновидност на iPad, като единственият таблет във водещата петица, който не е продукт на компанията, е Samsung Galaxy Tab S8.

Източник: Apple
На първо място по продажби се позиционира 10.2-инчовият iPad, който Apple пусна в продажба миналата година на сравнително достъпната цена от 329 долара.
След него на второ и трето място респективно се нареждат iPad mini и iPad Pro, а след тях идва Galaxy Tab S8, който Samsung представи в началото на годината заедно със серията Galaxy S22.

Източник: Samsung
На петото място е iPad Air от 2020 г., като вероятно той ще бъде изместен по продажби от излезлия през март тази година обновен Air модел.

Източник: IDC
Така Аpple и Samsung отговарят за близо 54% от всички продадени таблети на планетата за първите три месеца на годината, като Apple води с дял от над 30%, а Samsung е с дял от близо 22%.
Интересно е да отбележим, че третият най-голям производител на таблети в света вече е Amazon с дял от 9.8%, изпреварвайки Lenovo и Huawei в тази категория устройства.