Няма как да отречем, че Nike е един от световните първенци в създаването на атрактивни и запомнящи се реклами и слогани.
Маркетингът е един от основните разходи на компанията и е трудно да се сетим за реклама на марката, която да не се е превърнала в хит.
Наскоро маркетинговият експерт Жан-Баптист ле Дивел е решил да "захрани" машина с всичките реклами, които Nike е създал през последните седем години, в опит да научи машината сама да създава реклами.
Опитът му определено може да се нарече успешен, но също толкова биха му прилягали и определения като "странен", "хаотичен" и "шизофреничен".
Рекламата, която машината е успяла да създаде, със сигурност звучи объркващо и непоследователно на места, но никак не е трудно да видим потенциала от креативност, скрит в алгоритмите.
Слоганът "Ако не можеш да го победиш, превърни го в легенда" безспорно е достоен за надпис на тениска и притежава нотка на оригиналност, която се запечатва в ума.
При всички положения сме склонни да вярваме, че направените от човек реклами скоро ще са спомен от миналото.
Изкуственият интелект тепърва ще набира скорост, а нашият човешки мозък ще си остане все същият, освен ако Илон Мъск не ни оборудва със специалните си импланти, разбира се.