В самия край на тази седмица бе съобщено, че Alphabet, компанията, която стои зад Google, ще закупи производителя на фитнес джаджи Fitbit за сумата от 2.1 милиарда долара.

Fitbit е една от големите компании на пазара, която специализира в производството на всевъзможни тракери и сензори за следене на телесни показатели, което само по себе си е достатъчна причина за интереса на Google.

Въпросът обаче е какво означава новата придобивка на Google за потребителите.

Към момента Google все още се идентифицира най-вече като платформа за ровене в интернет, но, както знаем, компанията има големи амбиции за развитието на сериозна и атрактивна база от хардуер.

Снимка 450801

Източник: GettyImages

За момента обаче не предлагат кой знае колко убедителни продукти в сферата на хардуера и именно това е фокусът при придобиването на Fitbit.

Според някои, покупката на Fitbit е силен сигнал за това, че Google иска да завземе от пазара, в който Apple Watch се установи като абсолютен лидер, и да подсили екосистемата на компанията по отношение на категорията Wearables.

Нещо повече - Fitbit може да се окаже важна стъпка за Google за развитието на услуги в сферата на здравеопазването.

Снимка 450802

Източник: GettyImages

Технологичният гигант вече разполага с AI програми от рода на DeepMind, които могат да обработват и анализират невероятно количество информация, а разрастване в сферата на преносимите джаджи и тракери би означавало, че тези програми ще продължат да растат и да намират още приложения.

При всички положения сливането на Fitbit с Google може да се гледа като сериозна стъпка в посока придобиването на нови източници на потребителски данни за Google.