За няколко години електрическите автомобили се превърнаха от иновация в ежедневие. Дори все още да нямаме електромобил, със сигурност познаваме поне един човек, който има, или пък друг, които е фен на тази технология. А докато тя се усъвършенства, компании, иноватори и инвеститори ни готвят нови изненади.

Пътуването със самолет стана все по-евтино и по-лесно. Но тези огромни машини, които кръстосват небето ден и нощ, работят с керосин, при горенето на който се отделят вреди съединения. А и става все по-скъп. Затова мнозина от бранша виждат бъдещето му в лицето на електрическите самолети.

За тази иновативна идея се говори от няколко години, но всичко бе на ниво дългосрочни планове за бъдещето, без нищо конкретно. Но британският нискобюджетен авиопревозвач EasyJet има амбицията да стане първият играч в сферата на електрическите пътнически полети.

От компанията оповестиха намеренията си първият от тях да се осъществи най-късно през 2030 г. Те работят усилено с американския производител Wright Electric, за да превърнат прототипа си на електрически самолет в реалност.

EasyJet планира новите самолети с иновативно задвижване да покриват къси, но популярни сред пътниците маршрути - като от Лондон до Амстердам и други подобни до 500 км., пише CNN.

Колко по-тесни станаха самолетите

Колко по-тесни станаха самолетите

Разликата в сантиметри

Електрическият пътнически самолет ще има едва десетина места, но и това е добро начало. Още повече на фона на твърденията, че ще бъдат 50% по-тихи и дори с 10% по-евтини от традиционните самолети. Разбира се, ще мине доста време, докато машините на ток намерят своето място във въздуха, но ние ще чакаме с нетърпение.