Драмата с недостатъчното място между седалките е съществена за все повече хора, особено покрай бума на нискотарифните компании. Да стигнем до много точки по света (особено по-близки), вече ни е най-евтино по въздух.
Но, за сметка на икономията, си гарантираме няколко часа в доста неудобна поза, близка до ембрионалната. Разбира се, подобно неудобство не ни чака на борда, ако си платим за седалка с допълнително място или за билет в бизнес класа.
А ето каква е ситуацията при средностатистическите пътници и най-използваните самолети.
Източник: iStock
Ако в началото на пътническата авиация тя е достъпен лукс за отбрана група от обществото и основната цел е тези хора да се чувстват удобно по време на полет, сега придвижването със самолет не е привилегия, а по-скоро удобство.
За да могат да се превозват повече пътници, на които да се осигури и по-ниска цена на билета, но все пак упражнението да остане рентабилно на авиокомпанията, самолетите сякаш се "разшириха" и започнаха да побират много повече хора от преди.
В рамките на 25-30 години разстоянието между седалките в икономична класа и при нискотарифните компании се е смалило с цели 10 сантиметра. Освен това, самите седалки също вече са по-тесни - с около пет сантиметра, пише Business Insider.
Източник: iStock
Така разликата между най-тесните и най-широките седалки става около 10 сантиметра - 42 на 51 в първа класа. Това, разбира се, повлиява осезаемо на комфорта и качеството на съня, ако сме от онези, които използват полета, за да подремнат.
Но, съдейки по засиления интерес най-вече към нискотарифните компании, явно сме склонни да се прежалим, за да платим по-ниска цена на билета. А и, все пак, винаги имаме избор - срещу съответната сума.