Любо Чаталов, Йорданка Кузманова, Валентин Танев и Диана Добрева са членовете на журито, което ще оценява изгряващите таланти в Star Machine. Четиримата ще влязат в ролята на откриватели и ще излъчат големия победител сред 15-те избрани след много тежкия 7-дневен кастинг. Легендите на българското кино и театър бяха представени на специално парти във вторник в Модерен театър от продуцента на шоуто Биляна Траянова.
Star Machine ще се завърти в ефира на ТV7 на 4 декември, в 19:45, веднага след централна емисия Новини. Водещи на първото актьорско риалити в България са Иво Аръков и Лидия Инджова. Избраникът на звездното жури ще получи двугодишна стипендия във Филмовата академия на Ню Йорк и ще замине за студиата в Лос Анджелис, където ще мине по стъпките на знаменитостите от "Кинг Конг", "Психо", "Война на световете", "Джурасик парк", "Дракула", хитовия сериал "Отчаяни съпруги", с преподаватели като Стивън Спилбърг, Глен Клоуз, Кевин Спейси, Сюзън Сарандън, Тим Робинс, сър Бен Кингсли, Анди Гарсия.
За журито:
ВАЛЕНТИН ТАНЕВ
Валентин Танев е един от актьорите на софийския Бродуей, за когото директорите на театри винаги са готови да влязат в двубой. Любимият ученик на проф. Крикор Азарян е еднакво убедителен в световната класика "Макбет" и в българската "Лазарица". Започва кариерата си в Сливен и в арт-работилницата на Иван Добчев и Маргарита Младенова "Сфумато". С Теди Москов и "Ла страда" разбиват публиката и бокс офисите в продължение на 15 години. Владее сериозна част от афиша на Народния театър. Сред най-култовите му роли са тези във "Веселите разплюеви дни" и „Умирай лесно" в Театър 199, във „Фенове" на „Сълза и смях", в „На дъното", „Боб", „Самолетът беглец", „Дядо Коледа е боклук", „Едип цар", „Макбет" и „Магбед" на академична сцена. Винаги се вълнува, когато крещи „Да живее България!" в „Хъшове".
Партнира на Катрин Деньов в „Изток-запад" и на цяла компания от световни знаменитости във „Версенжеторикс". Това, че предпочита българските си колеги, става ясно в тв сериалите „Хайка за вълци", „Дунав мост" и „Английският съсед". Бърше прахта на „Аскеер"-а си, без да стига в крайности на суетата. Не е фаталист, въпреки че притежава кинонаградата „Любимец 13", а любимата му книга е „Параграф 22". Не е конфликтен, въпреки че като тийнейджър тренира бокс. Не е диктатор, въпреки че е зам.-председател на Съюза на артистите. Обича да цитира великия драматург Харолд Пинтър, който казва: „Животът е неочакваност - никога не знаеш кой ще влезе през вратата".
ЛЮБЕН ЧАТАЛОВ
Любо Чаталов е една от живите легенди на българското кино. След като завършва ВИТИЗ, отива в шуменския театър по разпределение. Прочутият режисьор Людмил Стайков успява да го прехвърли на заплата в Киноцентъра и така стартира шеметната кариера на синеокия чаровник, в която са записани десетки филми. Дебютира в „Бумеранг", където се изправя пред предизвикателството на първата любовна сцена с Катя Паскалева. Тя го кара да докосне гърдите й, дава му глътка водка и нещата се получават. Едва оживява в „Орисия", където давят, бият, бесят и душат неговия герой. В „Лавина" също изпада във фатална ситуация - за да го спаси от измръзване, Павел Попандов го скъсва от шамари. Когато снимат „Прилив на нежност" с Петър Слабаков, големият чешит го учи да пие уиски със сода бикарбонат. Сред последните му засега кинороли са тези във „Време за жени" и „Мъж за милиони". Обожава морето, но не хвърля въдица, защото е роден под знака на зодия Риби и не обича да нарушава хармонията на себеподобните. Сърцето му е отдадено на художничка, но никога не позира пред нея, тъй като се брои за грозник. Хилядите фенки от поне четири поколения са убедени тъкмо в обратното.
ЙОРДАНКА КУЗМАНОВА
Йорданка Кузманова е от най-талантливите и ефектни актриси на родната сцена за всички времена. Неслучайно я наричат Кралицата на българския театър. Красотата, чарът и гласът й са запазена марка в историята на варненския, Младежкия и Народния театри. Когато специализира в Париж, омаяни от нея режисьори я канят да остане там. Тя обаче е краен патриот и се прибира обратно зад Желязната завеса. Освен на сцената, излива душата си и в авторски стихове - първата й книга с лирика се казва „Реалността, в която...". Голямата й страст са рециталите по великите български поети - най-вече „Яворов-Мина". Кузманова влиза в киното с първия български култов телевизионен сериал - „Семейство Калинкови". Следват само хитове - „Привързаният балон", „Не се обръщай назад", „Гневно пътуване", „Герловска история", „Самодивско хоро", „Двойникът", „Дами канят", „Мярка за неотклонение". Голямата актриса открай време обръща гръб на светската суматоха, а във фокуса на нейния свят е синът й Свиден. Кузманова е българската Джейн Фонда - в перфектна форма, фен на йогата и аеробиката, плуването и маратона из планините. Все още продължава да ползва градския транспорт и е готова да обърне внимание на всеки почитател, който я заговори в трамвая.
ДИАНА ДОБРЕВА
Във вените на Диана „тече" театър вместо кръв. Баща й Стойно Добрев и майка й Елизабет Карагеоргиева живеят повече на сцената в Сатирата, отколкото вкъщи. Въпреки това обаче тя решава да учи френска филология, за да се отдаде по-късно на литературата. Но съдбата чука на вратата и Диана заминава да специализира история на изкуството в Сорбоната. Там брат й Иван я води в известната театрална школа „Флоранс". Веднъж случайно се налага да му подаде няколко реплики. Колегите му веднага й казват: „Вие сте родена за актриса". Тя обаче се завръща в България и започва от нулата в първи курс в Театралния колеж „Любен Гройс" при Цветана Манева.
Диана влиза с гръм и трясък в „Сфумато", след като печели кастинг за роля в „Черното руно". Милена Андонова я кани за фатална жена в „Маймуни през зимата" и тя взима „Златната роза" за най-добра актриса на международния кинофестивал във Варна. Американският режисьор Нора Хопе я снима в „Краят на морето", където партнира на големия Мики Манойлович. През това време Илиан Симеонов я чака в България за „Пазачът на мъртвите".
Диана обаче е вярна и на режисурата - от овациите за „Медея", „Макбет" и „Казанова" през „Забравените" до мечтата за „Антигона". „Театърът пречиства душата и може да спаси живота", е убедена жената, за която журналист от „Варайъти" написа в Кан: „Актрисата с големи тъжни очи и лице като модел на Модилиани".