През последните години културното влияние на Южна Корея извън пределите на Азия се усеща все по-осезаемо и в повече сфери. Тази тенденция се дължи най-вече на нейните талантливи поданици, които набраха световна популярност в развлекателната индустрия.
От филма на Понг Джун Хо "Паразит" през K-поп групите BTS и Blackpink до сериала Squid Game на Netflix - малцина са онези, които не са чували за тези имена и заглавия.
Южна Корея настъпва стилно и уверено и в модната индустрия със своите оригинални дизайнери, а козметичните компании и по-суетните потребители залагат на редица корейски продукти и трикове за разкрасяване.
В резултат на надигащата се културна корейска вълна, известна и като hallyu (халю - бел. а.), нищо чудно че Оксфордският речник на английския език актуализира съдържанието си, като включи 26 корейски думи.
Сред официално признатите чуждици от академичната гилдия в Университета в Оксфорд са aegyo (егьо - бел. а.), която означава "сладък или чаровен", например. Не липсват и имена на традиционни ястия от типа на chimaek (чимаек), или пържено пиле, което се сервира с бира, уточняват още от Hypebae.
Като се има предвид мощността на корейската културна инвазия, както и броя на чуждите думи в българския език от английския, нищо чудно някои от гореспоменатите примери скоро да се появяват и в нашия официален речник.