През последните години културното влияние на Южна Корея извън пределите на Азия се усеща все по-осезаемо и в повече сфери. Тази тенденция се дължи най-вече на нейните талантливи поданици, които набраха световна популярност в развлекателната индустрия.

Понг Джун Хо, „Паразит“ и как киното може да помогне в разрешаването на социални проблеми

Режисьорът на „Паразит“ се изпарвя срещу насилието

Как киното може да помогне в решаването на социални проблеми

От филма на Понг Джун Хо "Паразит" през K-поп групите BTS и Blackpink до сериала Squid Game на Netflix - малцина са онези, които не са чували за тези имена и заглавия.

Южна Корея настъпва стилно и уверено и в модната индустрия със своите оригинални дизайнери, а козметичните компании и по-суетните потребители залагат на редица корейски продукти и трикове за разкрасяване.

В резултат на надигащата се културна корейска вълна, известна и като hallyu (халю - бел. а.), нищо чудно че Оксфордският речник на английския език актуализира съдържанието си, като включи 26 корейски думи.

Сред официално признатите чуждици от академичната гилдия в Университета в Оксфорд са aegyo (егьо - бел. а.), която означава "сладък или чаровен", например. Не липсват и имена на традиционни ястия от типа на chimaek (чимаек), или пържено пиле, което се сервира с бира, уточняват още от Hypebae.

Coldplay, BTS и общият им сингъл „My Universe“ от албума Music Of The Spheres на Coldplay

Coldplay са ни приготвили изненада

Със специалното участие на BTS

Като се има предвид мощността на корейската културна инвазия, както и броя на чуждите думи в българския език от английския, нищо чудно някои от гореспоменатите примери скоро да се появяват и в нашия официален речник.