Японците се славят с трезвеността си. Те може и да са сред нациите с най-много въздържатели от пиенето на алкохол, но правителството им е вече решено да промени това.

Токио, Япония, рекордно високите летни температури и защо правителството помоли населението да ползва възможно най-малко ток

Защо 37 милиона японци трябваше да изключат осветлението

Случват се и такива непредвидени ситуации

Любопитно е, че по-младото поколение японци пие дори по-малко и от родителите си. Този факт обаче е показателен за една негативна тенденция в страната - алкохолната индустрия започва да страда.

За да я подпомогнат обаче властите в Япония вече са задействали план. Обявили са национален конкурс, с който целят да обърнат тенденцията в полза на производителите на саке (традиционната японска алкохолна напитка, наподобяваща оризово вино), а и на тези на други видове алкохол.

Снимка 584599

Източник: iStock

"Sake Viva!" ("Да живее сакето!") е наречена кампанията, която иска да направи пиенето по-привлекателно и да стимулира индустрията. За целта се очаква всички желаещи да се включат в конкурса, които са на възраст от 20 до 39 години, да споделят своите бизнес идеи, с които да предизвикат връстниците си по-честичко да си пийват алкохол. Като не е непременно важно това да бъде саке. Може и да е уиски, вино, дори и само бира.

Предполага се, че разтревожилото правителството наблюдение за новия навик на японците да намалят консумацията си на алкохолни напитки, най-вероятно е възникнал по време на глобалната Covid пандемия. Освен това обаче, повлиял е и факторът със застаряващото население в страната.

Според японските медии обаче, обществената реакция към кампанията "Sake Viva!" е била доста смесена. Докато на едни тя им се е сторила интересна, то други са я разкритикували като опит за насърчаване на нездравословния навик да се пие алкохол.

Исей Мияке, Issey Miyake, L'eau d'Issey и смъртта на японския дизайнер

Дизайнерът, който покори света само с едни парфюм

Японецът създава и емблематичния пуловер на Стив Джобс

Някои творчески настроени ентусиасти пък веднага са решили да публикуват странните си идеи онлайн. Като например тази за създадени във виртуална реалност клубове, в които известни актриси да бъдат хостеси, пише BBC.