Японците се славят с трезвеността си. Те може и да са сред нациите с най-много въздържатели от пиенето на алкохол, но правителството им е вече решено да промени това.
Любопитно е, че по-младото поколение японци пие дори по-малко и от родителите си. Този факт обаче е показателен за една негативна тенденция в страната - алкохолната индустрия започва да страда.
За да я подпомогнат обаче властите в Япония вече са задействали план. Обявили са национален конкурс, с който целят да обърнат тенденцията в полза на производителите на саке (традиционната японска алкохолна напитка, наподобяваща оризово вино), а и на тези на други видове алкохол.
Източник: iStock
"Sake Viva!" ("Да живее сакето!") е наречена кампанията, която иска да направи пиенето по-привлекателно и да стимулира индустрията. За целта се очаква всички желаещи да се включат в конкурса, които са на възраст от 20 до 39 години, да споделят своите бизнес идеи, с които да предизвикат връстниците си по-честичко да си пийват алкохол. Като не е непременно важно това да бъде саке. Може и да е уиски, вино, дори и само бира.
Предполага се, че разтревожилото правителството наблюдение за новия навик на японците да намалят консумацията си на алкохолни напитки, най-вероятно е възникнал по време на глобалната Covid пандемия. Освен това обаче, повлиял е и факторът със застаряващото население в страната.
Според японските медии обаче, обществената реакция към кампанията "Sake Viva!" е била доста смесена. Докато на едни тя им се е сторила интересна, то други са я разкритикували като опит за насърчаване на нездравословния навик да се пие алкохол.
Някои творчески настроени ентусиасти пък веднага са решили да публикуват странните си идеи онлайн. Като например тази за създадени във виртуална реалност клубове, в които известни актриси да бъдат хостеси, пише BBC.