Още през миналата година Volvo обяви, че взима сериозно плановете си за пълна електрификация с новината, че ще спре да произвежда коли с дизелови двигатели.

Volvo казва сбогом на дизеловите двигатели

Volvo: сбогом на дизеловия двигател

Смело решение на компанията

И това не са били празни приказки, които модерно мислещите им клиенти просто искат да чуят, а действителни намерения. Всъщност преди дни Volvo произведе последната си кола с дизелов двигател.

Това бележи краят на една ера, защото от 45 години шведите правят коли на дизел, като между 2012 г. и 2016 г. именно дизеловите коли оформяха половината от продажбите на компанията.

Последният автомобил с дизелов двигател на Volvo е XC90. Големият SUV е с редови 2-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор под капака и слезе от поточната линия в завода в Торсланда, Швеция, тази седмица.

Но въпросният Volvo XC90 няма да запали към своя нов собственик, а към музея на компанията в Гьотеборг, където ще остане като реликва за поколенията напред. Заводът в Торсланда пък вече е променен така, че в него да се произвеждат само електромотори за новите електрически автомобили на Volvo.

Плановете са до 2030 г. шведите да произвеждат само и единствено електромобили, с което да се превърнат в едни от първите в света стари производителите, които го правят.

От 1991 г. до момента Volvo са произвели над 9 милиона дизелови автомобила, което е показателно за търсенето, на което колите с това задвижване са се радвали. Първият дизелов двигател на Volvo е бил 244 GL D6, който обаче е разработка на Volkswagen и Audi. Едва през 2001 г. шведите разработва собствен петцилиндров дизелов двигател, пише Motor1.com.

Volvo EX90 и EX30 - защо в Германия се чака толкова много за електрическите автомобили

Моделът на Volvo, за който се чака колкото за Ferrari

Електрическите автомобили на шведите се продават като топъл хляб

Следващата стъпка за Volvo ще бъде да прекрати изцяло производството на коли с двигатели с вътрешно горене, което трябва да се случи през следващите няколко години. Според Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) делът на дизеловите двигатели при продажбите на нови автомобили е спаднал на 13.6%. Докато електрическите автомобили са оформили дял от 14.6% от продажбите за миналата година.