Предвид високите цени на много от хранителните стоки в магазините напоследък, е съвсем естествено клиентите да следят и сравнят цените все по-зорко, за да спестят повече, когато пазаруват. И макар че този подход наистина може да е ефективен, в него има и една уловка.
Лесно бихме предположили, че продуктите с намаление или тези, които участват в промоции от типа "две на цената на едно", биха били най-изгодни. Но въпреки че в някои случаи това е вярно, често се случва и да не е така.
Причината е, че всъщност най-много може да спестим, когато обръщаме внимание не на цената, посочена за даден артикул, а на неговата цена на килограм.

Източник: iStock
Така например две кутии крекери от един и същи вид с подобна опаковка може да изглежда, че съдържат еднакво количество, затова първоначално да решим да купим тези на по-ниска цена. Въпреки това, опаковката може да ни подведе и по-евтиният продукт реално да съдържа по-малко количество от продукта. Затова, когато се стремим към най-изгодната цена, е добре да сравним цените на двата продукта на килограм, пише Eating Well.
Друг начин да спестим при пазаруване на хранителни стоки, е като заложим на продукти с марката на магазина, а не на широко разпространените марки. Много от веригите вече имат свои собствени марки с асортимент от основни продукти, които са доста подобни на тези на вече утвърдени марки. Цените в повечето случаи са по-ниски, без това да е задължително за сметка на качеството.