Какво точно е френският шик, трудно може да бъде обяснено, защото всеки от нас го свързва с различно нещо. Като автомобилни фенове, за нас френският шик са колите.

В историята си те винаги са били елегантно цветно петно и пълна противоположност на педантично проектираните, но понякога ужасно скучни германски коли. За добро или лошо, разбира се. Те са смели, находчиви, дръзки, нелогични, иновативни, понякога налудничави. Френските коли са нещо, което си купуваш, защото го искаш, а не защото трябва.

Новото поколение на Peugeot 208 е именно такъв автомобил. Има изцяло нов външен вид, спрямо своя предшественик, макар че е запазил неговото име и основната му черта, с която се различава от всички останали автомобили на пазара - изключително малкият волан.

Снимка 462994

Източник: Peugeot

ДИЗАЙН

Отвън изглежда технологично и дръзко. Гледайки го отпред, в първия момент си казахме, че някой е бутнал стола на дизайнера, докато рисува, ръката му е трепнала и е направила две вертикални линии надолу от фаровете. А той го е погледнал и си е казал: "Хм, това не изглежда зле." И наистина е така.

Въпросните "черти" представляват LED сегменти на фаровете, които на тъмно изглеждат като зъбите на кобра. Никога в историята на Peugeot не е имало такива форми, но какво от това, щом изглежда добре. Главният дизайнер на Porsche 911 би се самоубил ритуално, ако прочете предишното изречение. За щастие, едва ли ще го направи.

Снимка 462999

Източник: Lifestyle.bg

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

  • Модификация: Peugeot 208 Puretech 130 GT Line
  • Работен обем: 1199 куб. см.
  • Мощност: 130 к.с.
  • Въртящ момент: 230 Нм
  • Ускорение: 8.7 сек. до 100 км/ч
  • Максимална скорост: 208 км/ч
  • Среден разход: 4.5 л/100 км
  • Трансмисия: 8-степенна автоматична
  • Базова цена: 24 577 лв.

Отзад стоповете визуално са свързани, а самите осветителни тела са три и са вертикални. На нас малко ни напомнят на тези на Ford Mustang, като ясно осъзнаваме абсурдността на сравнението.

Факт е, че цялостният дизайн на купето е много хомогенен, линиите преливат плавно една в друга, а в комбинация с ярко жълтия цвят, големите джанти и черния спойлер на задния капак, който е част от GT Line изпълнението, новата 208-ица изглежда много добре.

КАК СЕ ЖИВЕЕ С НЕГО

И лесно, и трудно. Peugeot 208 е от онези автомобили, които всички ние приемаме за строго градски. Но това далеч не е така.

През годините компактният хечбек клас доста нарасна на размери, което означава, че четирима възрастни съвсем спокойно могат да пътуват и извън града. С единственото уточнение - че багажът на всеки от тях не трябва да надвишава един средно голям сак или малък куфар за бюджетна авиокомпания.

Peugeot 208 е универсален ежедневен инструмент, той наистина се чувства страхотно в централната градска част, а и би изглеждал чудесно, паркиран пред някое модерно заведение, например.

Но с него можем да отидем и на море, и на планина, и ще се чувстваме все така еднакво адекватно. Повтаряме, с условието, че не носим алпинистко оборудване или екипировка за гмуркане - тогава няма да е удобно, заради размера на багажника.

Снимка 463001

Източник: Peugeot

Управлението е леко и ненатрапчиво - не натоварва, но и не впечатлява с нищо. Може би така и би трябвало да бъде. И като стана въпрос за управление... воланът. Не може да говорим за 208, без да споменем най-противоречивото решение в тази кола - малкият волан.

Снимка 462992

Източник: Peugeot

Идеята на дизайнерите на интериора е да сменят изцяло концепцията, че шофьорът гледа километража през дупката на волана.

В Peugeot смятат, че поне в случая на 208 шофьорът трябва да гледа километража над волана.

За целта воланът е значително по-малък от обичайното, а таблото е вдигнато нагоре. Когато карахме предишната 208-ица, бяхме малко скептични относно това решение, а днес още не сме сигурни, че това е най-логичното нещо, но... френски коли, какво да ги правиш.

Снимка 462991

Източник: Peugeot

Проблемът за нас е не толкова в позицията на таблото, колкото в размера на волана. Колата се чувства някак си като детска играчка в ръцете, а заради по-малката окръжност и при висока скорост, всяко движение на волана се отразява много повече на гумите. А това прави поведението по неравните пътища леко изнервено.

Но въпросното чувство се компенсира от чудесното дигитално табло с триизмерен ефект, което е проектирано в България и наистина изглежда добре. Предлага се срещу доплащане, но според нас си струва всеки лев.

Снимка 462996

Източник: Peugeot

ДВИГАТЕЛИТЕ

Новото Peugeot 208 се предлага с три бензинови и с един дизелов двигател, както и в изцяло електрически вариант.

  • Може да: се гордеем с него
  • Не може да: останем безразлични към него
  • Липсва му: нормален волан

Освен ако не гоним най-ниската възможна цена, ние бихме подминали базовия мотор със 75 конски сили, защото последните са твърде малко за истинско 208 усещане.

Версията със 100 конски сили е разумна, но в един идеален свят бихме искали да разполагаме с най-мощния бензинов мотор със 130 конски сили.

Хубавото е, че при всички варианти може да разчитаме на чудесен разход и ниски нива на вредни емисии. А в наши дни това е много важно. Лошото е, че ако държим на високата мощност, ще трябва да платим повече - минимум 38 000 лева.

Снимка 463000

Източник: Lifestyle.bg

Разделихме се с новото Peugeot 208, разсъждавайки за смисъла на живота и френския шик. Какво точно е той? Елегантност, финес, приоритет на дизайна пред функцията, както и известна претенция. Тази кола има всичко това.

Истината обаче е, че с базововото изпълнение няма да успеем да усетим нейната душа. Необходимите съставки тук са ясни: GT Line, електронното триизмерно табло, мощният бензинов двигател.

Остава да ни хареса и цената, и всичко ще бъде наред. Но както казахме и преди, Peugeot 208 е кола, която искаме, не от която имаме нужда.