Неотдавна Volkswagen тръгна по пътя на нова електрическа идентичност. Всичко започна с компактния ID.3, след това се появиха ID.4 и ID.5, а гамата се разпростря и към лекотоварните модели с ID.Buzz. Общото между всички тях е, че това са изцяло нови електромобили, проектирани от нулата да бъдат само и единствено на ток.
Казваме това, защото много компании се заеха да адаптират конвенционалните си модели и да създават техни електрически версии. Или пък да се проектира от нулата модел, чиято платформа да позволява както електрическо, така и бензиново/дизелово задвижване. И двата подхода имат своите плюсове и минуси, разбира се, но Volkswagen пое по пътя на белия лист и смятаме, че така е по-честно.
Източник: Volkswagen
В тази връзка кой член липсваше в електрическото семейство? Досега имахме градски модели, малко по-практичен техен аналог, както и ван, за който каквото и да кажем, все ще е малко, защото той живее собствен живот в отделна хипарска вселена. Липсваше ни нещо по-представително, нещо по-голямо, удобно и готово за дълги пътешествия без притеснения, че някъде ще закъсаме за ток. Явно и във Volkswagen са осъзнали тази липса, защото наскоро на пазара излезе моделът ID.7, който е точно това.
ПРЕМИУМ
Терминът "премиум" е трудно обясним, поне що се отнася до автомобилите. Бяхме свикнали да го ползваме, когато описваме моделите на едва 4-5 автомобилни марки, но в последно време той все по-често влиза в употреба. В случая на ID.7 въпросното определение е съвсем на място. Още от пръв поглед тази кола изглежда тежко и луксозно. Дизайнерският език на ID семейството е преминал и тук, но по-един по-улегнал, изчистен и представителен начин. Няма много линии, няма и излишен стремеж да впечатлява и да бъде харесван. И въпреки това, много хора го заглеждат.
Източник: Volkswagen
Предницата е дълга и ниска, фаровете са присвити, а бронята е като ухилена. Отстрани виждаме огромни джанти, плавни линии и агресивни прагове, които контрастират с общата елегантна стилистика и я допълват. Харесва ни. Отзад пък имаме дълъг и тънък стоп и огромен хечбек капак, ей така, за по-лесно товарене.
Източник: Volkswagen
Цялостното ни усещане за визията на ID.7 е за един подчертано модерен и добре проектиран автомобил. Усещане, което впрочем се затвърждава и като отворим вратата. Дръжките са вградени и имат електрическо усилване, така че е нужно просто да ги докоснем и вратата се отваря с лек шум.
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
Модификация: ID.7 ProРаботен обем: -
Мощност: 286 к.с.
Въртящ момент: 550 Нм
Ускорение: 6.5 сек. до 100 км/ч
Максимална скорост: 180 км/ч
Максимален пробег (WLTP): 621 км
Капацитет на батерията: 77 кВч
Разход: 13.2 кВч /100 км
Базова цена: 110 271 лв.
Вътре се разкрива премиум интериор с дълбоки седалки от велур, изцяло дигитално табло и много изчистено "барче", в което е разположена ниша за безжично зареждане на смартфон, USB-C портове, както и поставки за чаши. Хубавото е, че всичко това може да бъде покрито с две срещуположни щори за още по-минималистично усещане. В същата конзола е вграден и доста голям подлакътник за още дреболии.
ID.7 е един от първите автомобили на Volkswagen, който ползва новия централен дисплей, който вече е с цели 15 инча размер. Освен размера, системата се различава и по изцяло новата визия и логика на менютата вътре. Общо взето концепцията е като на таблет, има централен нефизически "бутон", който ви измъква до хоум скрийна, където и да сте попаднали, а отгоре и отдолу на екрана разполагате с бързи връзки до пътните асистенти, климатичната инсталация, режимите на работа и т.н.
Източник: Volkswagen
Има нещо чаровно в скъсването с физическите бутони, но честно казано на нас ни идва малко в повече. Не спираме да се чудим какво би станало, ако дисплеят дефектира някъде далече от дома, което би ни отрязало достъпа на практика до всички функции на автомобила. Да, това е проблем на модерното автомобилостроене, но изглежда повечето хора са доволни от това, иначе защо компаниите биха приели толкова масово този подход. Или може би ние сме твърде черногледи.
Източник: Volkswagen
При ID.7 дигитализацията достига нови нива. Излишно е да казваме, че отоплението, системите за безопасност и всичко останало се управлява от дисплея, това е ясно. Тук обаче дори посоката на всеки индивидуален въздуховод се управлява оттам. Точно така - ако някоя дюза ви духа в челото и това ви е неприятно, липсва възможност с едно бързо пресягане да промените посоката на въздушния поток или да затворите въздуховода напълно. Трябва да влезете в менюто, откъдето с приплъзване да насочите въздуха по дигитален път. Има нещо sci-fi в това и е безспорно интересно, а и повод за завист от близки и приятели, но практично ли е? Според нас не съвсем.
Източник: Volkswagen
В ДВИЖЕНИЕ
Колкото до задвижването, то е само едно - електромотор с мощност 286 к.с., който e разположен отзад, задвижва задните колела и се захранва от батерия с капацитет 77 кВч. Толкова.
Динамиката е доста приятна и оценяваме ID.7 като бърз и динамичен автомобил, без спортни амбиции. Карахме го почти през цялото време в режим Comfort и не усетихме нужда от допълнителна мощност. Особено ни хареса това, че без да усещаме намеса, колкото и рязко да натискаме педала на газта, приплъзване на задните гуми не усетихме, което означава, че дори неопитни шофьори няма да изпитат никакви трудности в овладяването на ID.7.
Източник: Volkswagen
Пробегът е около 400-450 километра, при това в реални условия, което е чудесно. Това е пробег с включена магистрала, както и умерено, а не прекалено съобразяване с това, че караме именно електромобил. Харесва ни, че рейнджът пада предвидимо и очаквано, с което все още не могат да се похвалят някои електромобили.
Максималната скорост е 180 км/ч, което не е впечатляващо, но е достатъчно и разумно. Иначе бихме се изкушавали да вдигаме още и още, което не е полезно нито за здравето, нито за джоба, нито за разхода на електроенергия. Иначе вътре разчитаме на всички последни технологии за безопасност, които напомнят за своето съществуване с лек звук и деликатно подръпване на волана, но без да се намесват прекалено и да ни карат да се чувстваме следени и контролирани.
Източник: Volkswagen
Системата за следене на пътната лента за движение е толкова добра, че ако подадете мигач в завой, тя моментално спира да следи лентата, в която сте и позволява на колата да отиде в съседната. Разбира се, ако няма обекти в мъртвата зона. Умно. Интересна е и технологията за следене на пътните знаци, което не е някаква новост в автомобилния свят, но тук тя ограничава скоростта според показанията на знаците. Малко е дразнещо, защото сякаш си на купон с класната си ръководителка от училище, но пък е полезно. А и винаги можем да изключим темпомата и да си трошим главата както намерим за добре.
Източник: Volkswagen
Може да: привлича внимание
Не може да: бъде аналогов
Липсва му: малко емоция
Трудно е да се намери недостатък на ID.7. За нас той е добре проектиран и добре обмислен автомобил, който има смисъл и приложение. Не ни харесва, че няма избор от различни мощности, както и това, че вътре е малко стерилно и прекалено дигитално, но възможността да имаме представителен автомобил през седмицата и семеен такъв през уикенда е изкушаваща.
Разбира се, трябва да се съобразим и с багажника, който не ни впечатли с размер за толкова голяма кола. Донякъде объркващ е и асистентът за паркиране, който доста агресивно подсеща за опасност, дори когато такава реално няма. Може би това беше и причината чисто новият тестов автомобил да беше вече ожулен на две места. Или пък проблемът е бил от човешко естество... - не се наемаме да кажем. Казваме само, че ID.7 си струва всички 110 000 лв.
nsmilitia
на 01.04.2024 в 07:21:02 #1Пълно падение на немското автомобилостроене. Май вече си изпяха песента и нищо не може да ги върне в играта