Напрежението в автомобилния сектор е голямо, защото производителите трябва да отговорят адекватно на бързо променящите се условия.
Ето защо виждаме много нови модели на пазара. Някои марки дори заявиха смели планове до 2030 г. да произвеждат само електрически автомобили. Volkswagen също са ангажирани с електрификацията на гамата си, но за момента не загърбват двигателите с вътрешно горене (ДВГ).
Всъщност немците има наистина смели планове. Според Autocar, през следващите три години Volkswagen ще пусне цели 10 нови модела на пазара. Това ще бъде и една от най-големите и резки промени в гамата на Volkswagen в цялата 87-годишна история на компанията.
Дъстъпните електромобили
В основата на обновяването ще бъдат компактните електрически модели ID 1, ID 2 и ID 2X, които ще се явят като заместители на Up, Polo и T-Cross. Очаква се също така да бъде представена изцяло електрическа версия на Golf.

Източник: Volkswagen
Volkswagen ID. EVERY1
Един от най-значимите модели за Volkswagen се очертава да бъде ID 1. Той трябва да слезе от поточната линия през 2027 г. и с цена около 17 000 паунда да влезе в директна конкуренция с по-достъпните Leapmotor T03 и Dacia Spring, но предлагайки по-повече лукс и екстри.
В основата на по-достъпната цена ще бъде новата платформа MEB Entry, която е създадена специално за електромобили и оптимизирана откъм разходи. Всъщност ID 2 ще бъде първият електромобил, който ще я използва. Той трябва да бъде напълно разкрит идния месец на автосалона в Мюнхен.
Други промени
Освен тези три ключови нови модела, Volkswagen ще се концентрира и върху обновяването на съществуващите по-големи електромобили. Така например хечбекът ID 3 и SUV модела ID 4 ще претърпят подобрения както отвън, така и отвътре.

Източник: Volkswagen
Volkswagen ID. EVERY1
И двата фейслифта трябва да бъдат показани догодина. Източници на Autocar пък твърдят, че ID 5 няма да преживее идващите промени и моделът, представен през 2021 г., ще бъде спрян от производство през 2027 г.
Най-значимата година за Volkswagen
Очертава се 2028 г. да е ключова за Volkswagen. Причината е, че именно тогава цялата гама на немците ще стане изцяло електрическа. Тогава трябва да бъде показан и новият електрически Golf.
Той ще стъпи на новата платформа Scalable Systems Platform (SSP), която използва 800-V архитектура и ще представи ново поколение батерии, които ще се зареждат по-бързо. Електрификацията няма да подмине и T-Roc, който ще стъпи на същата платформа.
Компанията обаче мисли все още и за ДВГ. Ето защо още следващия месец ще представи нови версии на Golf и T-Roc с ДВГ. Очакванията са обаче именно тези два модела да са последните нови с ДВГ, които Volkswagen ще пусне на пазара. Очакват ни интересни няколко години.