Четири години след официалното си представяне, Tesla Cybertruck най-сетне излезе от завода и достигна до първите си купувачи. Това се случи в края на миналата година, а само няколко месеца по-късно вече имаме първите оплаквания от необикновения електромобил с големи претенции откъм издръжливост.
Още на представянето видяхме, че уж бронираните стъкла на пикапа не са толкова здрави, колкото му се искаше на Илон Мъск. А неръждаемата стомана, от която е сглобено купето, също успя да разочарова. Материалът бе избран заради устойчивостта си и най-вече, защото не е необходимо да се боядисва - а това са си спестени разходи за Tesla.
Така автомобил за над 60 хиляди долара слиза от поточната линия без да е положен последният прозрачен слой боя, с който се боядисват почти всички нови автомобили. А при желание на купувача, срещу 5000 долара допълнително може да се постави специално фолио от уретан, което защитава металните елементи.
‼️ A super expensive car that can't stand rain
— PS01 (@PStyle0ne1) February 17, 2024
Owners of the Tesla Cybertruck complain that the stainless steel car rusts in the rain.
The novelty from Elon Musk appeared on US roads only 2 months ago, but some buyers have already begun to report that orange spots of rust… pic.twitter.com/lgQDH5Q8UJ
Първите собственици на Cybertruck, които явно не са платили тази сума, останаха неприятно изненадани, че неръждаемият им автомобил ръждясва - и то толкова скоро, и то от след няколко дни навън на дъжда. Подобни оплаквания вече има не едно и две във форумите на собствениците на пикапа и съвсем нормално те стигнаха до ушите на инженерите от Tesla.
Техният отговор е, че малките петънца ръжда с размери колкото глава на карфица всъщност не засягат целостта на елементите от неръждаема стомана. Това са малки прашинки метал, попаднали върху Cybertruck или в завода, или по време на транспортирането, които са придобили ръждив цвят от атмосферните условия. И затова се получава този неприятен и неочакван ефект върху пикапа, цитират от Business Insider.
Вероятно именно това е причината автомобилните производител да избягват да използват неръждаемата стомана като основен материал - освен че е доста тежка и скъпа, разбира се. Последният подобен автомобил преди Tesla Cybertruck е купето с отварящи се нагоре врати DeLorean на DMC от 1982 г.