Четири години след официалното си представяне, Tesla Cybertruck най-сетне излезе от завода и достигна до първите си купувачи. Това се случи в края на миналата година, а само няколко месеца по-късно вече имаме първите оплаквания от необикновения електромобил с големи претенции откъм издръжливост.

Tesla Cybertruck - брониран и по-бърз от Porsche 911

Tesla Cybertruck - брониран и по-бърз от Porsche 911

Ето как се опитва да ни впечатли Илон Мъск

Още на представянето видяхме, че уж бронираните стъкла на пикапа не са толкова здрави, колкото му се искаше на Илон Мъск. А неръждаемата стомана, от която е сглобено купето, също успя да разочарова. Материалът бе избран заради устойчивостта си и най-вече, защото не е необходимо да се боядисва - а това са си спестени разходи за Tesla.

Така автомобил за над 60 хиляди долара слиза от поточната линия без да е положен последният прозрачен слой боя, с който се боядисват почти всички нови автомобили. А при желание на купувача, срещу 5000 долара допълнително може да се постави специално фолио от уретан, което защитава металните елементи.

Първите собственици на Cybertruck, които явно не са платили тази сума, останаха неприятно изненадани, че неръждаемият им автомобил ръждясва - и то толкова скоро, и то от след няколко дни навън на дъжда. Подобни оплаквания вече има не едно и две във форумите на собствениците на пикапа и съвсем нормално те стигнаха до ушите на инженерите от Tesla.

Техният отговор е, че малките петънца ръжда с размери колкото глава на карфица всъщност не засягат целостта на елементите от неръждаема стомана. Това са малки прашинки метал, попаднали върху Cybertruck или в завода, или по време на транспортирането, които са придобили ръждив цвят от атмосферните условия. И затова се получава този неприятен и неочакван ефект върху пикапа, цитират от Business Insider.

Tesla Cybertruck и кадрите, на които пикапът тегли ракетен двигател на SpaceX

Tesla Cybertruck срещу ракетен двигател

Електрическият пикап може всичко

Вероятно именно това е причината автомобилните производител да избягват да използват неръждаемата стомана като основен материал - освен че е доста тежка и скъпа, разбира се. Последният подобен автомобил преди Tesla Cybertruck е купето с отварящи се нагоре врати DeLorean на DMC от 1982 г.