В последните години автомобилната индустрия се насочи предимно към разработването на по-икономични автомобили на ток или друго алтернативно гориво, които позволяват евтино и щадящо околната среда придвижване. Но това е в общия случай, а изключения винаги има.
Разбира се, производството на супер бързи автомобили също не е спряло, просто е доста по-ограничено, както винаги. А един сравнително нов играч на пазара успя да накара всички да говорят за него.
Малката американска компания SSC застана редом до признатите имена в света на суперавтомобилите, като Bugatti, Koenigsegg и McLaren, и дори успя да ги остави зад гърба си. По-точно, зад задницата на новия най-бърз автомобил в серийно производство.
По-рано тази месец моделът SSC Tuatara с базова цена 1.9 милиона долара успя да подобри световния рекорд за средна поддържана скорост с постижение от 508.7 км/ч. (316 мили). Това се казва в разпространено от компанията производител съобщение.
Досегашният рекордьор, записан в книгата на Гинес, бе Koenigsegg Agera RS за три милиона долара, който през 2017 г. закова километража на 447.3 км/ч, предава CNBC.
С постижението си SSC Tuatara успя да подобри и неофициалния рекорд на Buggati Chiron от миналата година, когато достигна скорост от 490.3 км/ч. Това обаче не се брои в същата графа, защото въпросният суперавтомобил имаше известни подобрения на базовия модел, за да успее да ускори до толкова.
Зад рекорда на новия най-бърз автомобил в серийно производство стои не само опитен пилот, но и седемстепенна скоростна кутия и 5.9-литров двуцилиндров V8 двигател с максимална мощност от 1750 конски сили.
SSC Tuatara започва да се произвежда от 2019 г., тежи 1247 килограма и е с височина едва 106 сантиметра, което си е по-ниско и от Buggati Chiron. Тази височина е от съществено значение за коефициента на съпротивление, който тук е повече от добър. Целият дизайн на автомобила също е съобразен с идеята за по-добра аеродинамика.
pallini
на 23.10.2020 в 13:35:45 #2Е това е вече пример за абсолютно ненужно творение. Кой, кога, къде може да кара с 500 км/час и защо? На пазар, на парад по крайбрежната в Китен или Монако и коя кифла може да оцени в каква консерва е седнала. Да поддържаш 500 км/час 10 мин например къде може да се случи това? Къде е тоя път? За колко ускорява до 100, 200 или 500? Или е като самолет-бавно, но до много. Хайде стига, че гроздето май е доста кисело, ама аз не ям грозде.
pallini
на 23.10.2020 в 13:34:39 #1Е това е вече пример за абсолютно ненужно творение. Кой, кога, къде може да кара с 500 км/час и защо? На пазар, на парад по крайбрежната в Китен или Монако и коя кифла може да оцени в каква консерва е седнала. Да поддържаш 500 км/час 10 мин например къде може да се случи това? Къде е тоя път? За колко ускорява до 100, 200 или 500? Или е като самолет-бавно, но до много. Хайде стига, че гроздето май е доста кисело, ама аз не ям грозде.