2021 г. определено бе трудна и необичайна в много отношения. И докато често чуваме за финансови кризи и проблеми, с които се сблъскват мнозина, общата картина изглежда малко по-различно.

Bentley Flying Spur Mulliner и колко ексклузивна може да е една лимузина

Колко специално може да е едно Bentley

Автомобилът бе показан на изложението за луксозни автомобили Monterey Car Week в САЩ

Да, богатите станаха още по-богати, а не малко хора намериха нови ниши за изкарване на не малко пари. Показателни са и данните на три от най-луксозните марки автомобили за продажбите им през последните 12 месеца.

Rolls-Royce е марка със 117-годишна история, която винаги е била символ на лукс и висок стандарт на живот. А с изненада разбираме, че през 2021 г. е продала рекорден брой нови автомобили по целия свят - 5586. Толкова, колкото никога досега.

Снимка 529161

Източник: Instagram / Rolls Royce Monaco

Това може да не ни звучи много, но не бива да забравяме за цената на моделите на марката. Например един Rolls-Royce Phantom струва около 455 хиляди долара. И когато умножим тази сума по броя продажби, ще разберем, че става въпрос за солиден приход.

Друг производител на доста скъпи коли - Bentley, също може да се похвали с доста добра година. Ръстът на продажбите през 2021 г. е 31% в сравнение с предходната, а общият брой продадени автомобили е 14 659.

От Lamborghini все още не са обявили доклада си за миналата година, но още през декември се похвалиха, че тя е била по-добра от най-добрата им досега, така че и при тях можем да говорим за рекорд, който просто все още не е облечен в конкретни числа.

Снимка 398969

Източник: Lamborghini

Ако върнем лентата малко назад, Lamborghini и Rolls-Royce достигнаха връх в продажбите си през 2019 г. Заради пандемията производството и доставките бяха поставени на пауза за няколко месеца през 2020 г., но към края й ситуацията се нормализира и компаниите завършиха с повече от добро последно тримесечие, предава CNN.

Bentley дори определиха 2020 г. за рекордна, въпреки седемседмичното затваряне на завода. А според изпълнителния директор на марката ръстът в продажбите на фона на пандемията се дължи преди всичко на икономическото възраждане и ниските лихвени проценти.

Новите модели, които компаниите представят, също допринасят за засиления интерес от страна на клиентите. На пазара на луксозните коли всичко ново, дори просто модификация на стар модел, оказва сериозно влияние, отчита той. 

Снимка 445718

Източник: Bentley

Доказателство за това е фактът, че 2021 г. бе първата, в която Rolls-Royce произвежда и доставя променения модел седан Ghost. С начална цена от около 300 хиляди долара, той е по-достъпната, но също толкова луксозна алтернатива на емблематичния Phantom. 

Bentley пък успяха да извлекат максимума от хибридната технология. 20% от продажбите на най-популярния модел на марката Bentayga SUV са именно с хибридно задвижване, а общите му продажби са нагоре с цели 48% в сравнение с 2020 г.

Lamborghini Countach и 50-ият рожден ден на една легенда

Lamborghini Countach стана на 50

Първият истински суперавтомобил остарява със стил

С представянето на по-евтината осемцилиндрова версия на седана Flying Spur пък, купените бройки са се увеличи с цели 88%. И трите автомобилни производителя отбелязват засилен интерес към SUV моделите си - тенденция, която ще продължи и през тази година. Очаквания за 2022 г. като цяло също са обнадеждаващи.