Макар че на хартия първият суперавтомобил е Lamborghini Miura, мнозина смятат, че неговият наследник Countach е по-достоен да се окичи с тази титла. Произведението на Марчело Гандини поставя началото на "клиновидния" дизайн с прави и начупени черти, които се превръщат в мокър сън за възрастните и в мечта за децата.

Винаги е вълнуващо да видим Lamborghini Countach дори само на снимка, а поредният повод за това е 50-ия рожден ден на италианската спортна кола.

Снимка 543497

Източник: Lamborghini

За да отбележи паметния момент, Lamborghini изпрати двата най-важни екземпляра от модела - най-старият оцелял Countach в света и последният произведен Countach на 70-ото издание на конкурса за елегантност в Пебъл Бийч, Калифорния.

И двата автомобила са собственост на Lamborghini и са част от колекцията на музея на Lamborghini в Санта Агата, Болоня.

Снимка 543504

Източник: Lamborghini

Организаторите на изложението пък почетоха рождения ден със специална категория, посветена на Countach, в която участват още 6 автомобила от модела.

Снимка 543501

Източник: Lamborghini

За да отбележи рождения ден на своя прародител, на изложението бе показан и новият Countach LPI 800-4, който разполага с хибридна система от 6.5-литров V12 двигател и електродвигател с обща мощност 802 к.с. От този автомобил италианците планират да произведат само 112 бройки.

Снимка 543505

Източник: Lamborghini

Интересен факт е, че последният произведен Countach никога не е продаван и е част от серията, посветена на 25-ия рожден ден на модела. Той е боядисан в сребрист металик и има сив кожен интериор. Не такъв обаче е случаят с първия Countach.

Става въпрос за автомобил от предпроизводствената серия на модела с шаси номер 1120001. Това е вторият произведен прототип и първият екземпляр от серията LP400. Точно тази машина е била показана на автомобилното изложение в Женева през 1973 г. Впоследствие червеният автомобил с черен интериор е бил предоставян на автомобилни журналисти за пробно шофиране.

Снимка 543498

Източник: Lamborghini

В даден момент Lamborghini решава да пребоядиса този автомобил в сегашната му зелена разцветка Verde Medio и да претапицират интериора в светло зелен нюанс Verde Chiaro. В този си вид автомобилът е показан на изложението в Париж през 1973 г., след което е изложен на събития във Франкфурт и Лондон.

Впоследствие най-старият оцелял прототип на Countach е бил продаден на анонимен купувач и буквално изчезва за десетилетия. Колата е открита в плевня в Швейцария чак през 2004 г., Lamborghini я купува и реставрира до фабрично състояние. От този момент машината е съхранявана във фирмения музей.

Снимка 543503

Източник: Lamborghini

Двата паметни автомобила няма да бъдат оценявани от журито на конкурса, което не важи за шестте други в новосформираната категория. Три от тях са част от серията LP400 (две от 1976 г. и една от 1977 г.), една машина е от по-мощната модификация LP400 S и е произведена през 1981 г., а последните две коли са LP 5000 Quattrovalvole съответно от 1985 г. и 1986 г.

Снимка 543499

Източник: Lamborghini

Снимка 543502

Източник: Lamborghini

Снимка 543500

Източник: Lamborghini