През 2023 Porsche навършва 75 години от създаването си. По този повод немският автомобилен производител изненада феновете си с изцяло нов модел - Mission X. Освен с цената и скоростта си, той се отличава и със задвижването, което е изцяло електрическо.

Porsche промени емблемата си за първи път от 2008 г.

Първа промяна за Porsche от 15 години насам

Корените обаче са запазени

Суперавтомобилът, който бе представен на специално събитие, е създаден с цел да се превърне в най-бързия разрешен за движение по пътищата автомобил на пистата Нюрбургринг със своето ускорение от 0 до 100 за под две секунди. За да стане това, ще трябва да се покаже като по-бърз от сегашния победител Mercedes-AMG One, който прави едно кръгче за шест минути и 35 секунди.

Но Mission X е създаден и с още една важна мисия - да бъде иновативната визия за бъдещето на компанията. Тази "грандиозна реинтерпретация на лек хиперавтомобил с врати в стил Льо Ман и високопроизводително електрическо задвижване" се очаква да постави нови стандарти и да се превърне в емблема, точно като Carrera GT и 918 Spyder.

Porsche Mission X има перфектно съотношение между тегло и мощност и постигнат перфектен баланс между спортното минало и електрическото бъдеще. А за да се постигне всичко това е помислено за всеки детайл, който има значение.

Автомобилът е двуместен. Веднага прави впечатление стъкленият покрив, който е обхванат от карбонов скелет. Вратите се отварят нагоре. Предното стъкло е впечатляващо широко и освен голяма видимост, дава и усещане за простор в купето. Фаровете са вертикално разположени и определено са един от емблематичните акценти на екстериора.

А вътре дизайнът е по-скоро като в космически кораб и е ориентиран най-вече към удобството на шофьора. Воланът е като в болид и прави впечатление, че по него има превключватели за предавки, което е интересно как се връзва с концепцията за електромобил, който по презумпция е без скоростна кутия. На таблото е разположен и хронометър, а седалките също са карбонови.

Porsche не дава конкретна информация за теглото на автомобила, но според заявката за равно съотношение между него и скоростта в конски сили можем да предположим, че е максимално олекотен. И колко добре ни звучат 1200 килограма с 1200 к.с., нали?

Цветът на Mission X е "ракетен металик" и представлява нюанс на кафявото, който се видоизменя спрямо ъгъла на светлината. Не липсват и изцяло карбонови елементи, които кореспондират с цветовата гама вътре в купето. Дължината на електромобила е 4.5 м., а ширината му - два метра.

Интересна подробност е, че батериите са разположени зад седалките, а не под тях, което позволява височината да е едва 1.2 м. Батериите са с висок капацитет, който също не се пояснява. Знаем обаче, че има не една и две LED лампи отвътре и отвън, които мигат, докато зареждаме суперавотомобила. Разработчиците от компанията работят и върху технология за супер бързо зареждане, за да може 80% да се вдигнат за около 10 минути, предава Daily Mail.

Засега моделът е само концептуален, а когато стигне до завода, се очаква да се произведат ограничени бройки само за най-големите ентусиасти, които са и достатъчно платежоспособни, разбира се. Цената му се очаква да бъде около 2.5 милиона евро.

Porsche, електрическият Taycan Turbo S и рекордът на Гинес за най-висока скорост на закрито

Когато летиш и срещу теб има стена

Гинес има нов рекорд за най-висока скорост на закрито

За тези с по-малки възможности, но страст към бързите електромобили, Porsche предлага моделът Taycan, а от догодина и Macan изцяло на ток. До 2025 г. компанията планира поне 50% от произвежданите автомобили да са електрически.