Има марки като Ferrari, които добре знаем, че не са по всеки джоб. Даже са по джоба на доста малко хора в световен мащаб.

Новата ера за Люис Хамилтън във Ferrari започна

Новата ера за Люис Хамилтън във Ferrari започна

Първият ден на британеца в новото му "семейство"

В повечето случаи дори си мислим, че собственикът на подобна кола трябва да е по-възрастен. Защото се изискват доста години усилен труд, за да се натрупа огромно състояние, необходимо да си купиш Ferrari.

Е, оказва се обаче, че тенденцията не е такава, а точно обратната - все по-млади хора успяват да си купят Ferrari. В интервю за CNBC изпълнителният директор на компанията - Бенедето Виня, казва, че цели 40% от новите клиенти на Ferrari са на възраст под 40 години.

И това е скок с цели 10% спрямо 2023 г., което е доста забележително. "Не знам за други марки, но за нас това постижение е благодарение на нашия екип", допълва Виня, цитиран от Motor1.com.

Любопитното е, че през миналата година цели 81% от продадените нови Ferrari-та са били купени всъщност от настоящи клиенти на марката. Впечатляващото е, че за 48% от тях това е била поредната кола на Ferrari.

През 2024 г. компанията е продала общо 13 752 коли, като 3 527 са заминали в посока САЩ - най-големият пазар за марката. На второ и трето място по това отношение пък се нареждат Германия и Япония. 

Ferrari F40 - последното Ferrari, одобрено от Енцо Ферари и какво знаем за него

Кое е последното Ferrari, одобрено от Енцо Ферари

Не автомобил, а истинска легенда

Между януари и август миналата година най-продаваният модел на Ferrari е бил Roma, следван от SUV модела Purosangue.