Веган продуктите отдавна вече не са само на рафта с хранителни стоки. Козметичният бранш припозна печелившата стратегия и на пазара можем да открием огромно разнообразие от продукти. И всичко те гарантират най-голям процент естествени съставки.

Все по-голямо внимание обръщаме на това, което нанасяме върху лицето и тялото си, като се грижим не само за кожата си, но и за околната среда. А един от големите замърсители сред козметичните продукти са всички спрейове, които използваме. 

И докато на аерозолните дезодоранти е лесно да намерим алтернатива под формата на стик или рол-он, то при парфюмите ситуацията не е точно същата. Или поне доскоро не беше. Защото сега светът на ароматите е обсебен от идеята за чистите съставки.

Снимка 479569

Източник: iStock

Наскоро Calvin Klein представи своя нов унисекс аромат, който промотира като "независимо проверен и доказано екологично чист". Вече можем да открием и десетки веган ароматни спрейове с до 100% натурални съставки. И това е само началото на един бум, който се очаква в следващите месеци и години.

Чистите аромати имат естествено, органично съдържание и са предназначени за тези, които избягват силните химикали, високото количество алкохол и всички съставки, които увреждат кожата и природата.

Снимка 479570

Източник: iStock

Тенденцията с чистите аромати се оказва голямо предизвикателство за бранша, защото е наистина трудна задача да се създаде открояващ се и траен парфюм с изцяло естествени съставки, който да се различава от обикновено етерично масло. Защото именно синтетичните добавки са тези, които го правят издръжлив и ярък. Но опитите стават все по-успешни, пише Daily Mail.

Друга сложна задача пред производителите е да спечелят доверието на своите клиенти относно съставките на парфюмите, като не ги разкриват на 100%, за да не може някой да ги изкопира и да направи фалшификати. 

Парфюмите, правилната им употреба и как да вземем максимума от тях

Как да вземем най-доброто от парфюма

Прости и ефикасни трикове

Еко идеята при ароматите не се ограничава само до съдържанието на шишенцата, а и до тяхната опаковка. Тенденцията е да се намалява пластмасата до минимум, като някои парфюми са с дървени или коркови капачки например. Целофаните на кутиите също сигурно скоро ще останат в миналото.