Социалната изолация доведе до необходимостта от нови канали за комуникация. Дали за работна среща или за нов онлайн урок, платформата за видeоконферентни разговори Zoom стана една от най-използваните в последните седмици. Но сигурността й бе сериозно компроментирана.
И точно в този момент, в който всички искат да говорят с близки и приятели, Facebook ни представи своя алтернатива за конферентни видеоразговори - Messenger Rooms.
Основните предимства на новата функция на социалната мрежа са, че позволява конферентна връзка с до 50 участници, като не е необходимо всички да имат профил във Facebook. Този, който създава стаята обаче, задължително трябва е регистриран потребител. Няма ограничения във времето, в което можем да говорим без прекъсване. И е безплатно.
За сравнение - в Zoom разговорите могат да се включват до 100 души, като те са безплатни в рамките на 40 минути.
Източник: Facebook
В Messenger Rooms можем да организираме онлайн празненство за рождения си ден например, да сформираме литературен клуб или просто да си пием кафето с най-добрите си приятели от дивана.
Когато създаваме стая, избираме кой да я вижда и кой да може да се присъедини към нея. Можем да премахваме хора от разговора, можем и да заключваме стаята, когато преценим. Всеки потребител може да създаде календар, в който да запише кога е свободен за видеоразговори.
Разговорите могат да се споделят и на живо в групи, събития или на стената с новини във Facebook, за да бъдат наблюдавани от още хора.
До няколко седмици се очаква всички да получим актуализация на социалната мрежа, при която опцията за групови видеоразговори ще бъде налична. В последствие тя ще се добави и към Instagram.
Източник: Facebook
Няма нужда да изтегляме нищо допълнително, а видеоразговорите можем да провеждаме както от смартфона си през приложението Messenger, така и от десктоп версията на Facebook. При мобилния вариант можем да се възползваме от забавните екстри с добавена реалност.
Разбира се, не закъсняха и притесненията и съмненията доколко са защитени видеоконферентните разговори през Messenger Rooms. Те идват от факта, че тук правилата за събиране на данни са същите като във Facebook, а вече добре знаем колко лесно той ги предоставя на трети страни, напомнят от Forbes.
От ръководството на социалната мрежа са категорични, че не гледат и не слушат какво си говорим във видеоконферентните разговори. Също така твърдят, че не продават информацията, която си споделяме в Messenger Rooms и никога няма да го правят с цел таргетирана реклама например. Понякога обаче обработват данни като имена на стаи и участници в тях, за да "отстраняват проблеми". А и разговорите не са криптирани от край до край, затова винаги трябва да имаме едно наум.