Навлизането в 40-те е събитие, която хората едва ли очакват с нетърпение. Много изследвания на учени установяват, че както при мъжете, така при за жените, вероятността депресивните състояния да ги завладеят достига пика си точно в началото на 40-те.

Есенната депресия, какво я причинява и как да я преодолеем

Как да се справим с есенната депресия

Какво съветват психиатрите

За да бъдем подготвени и да не допуснем това да ни се случи, трябва да знаем някои неща. Нека започнем с разчистването на някои предмети от миналото. За 40 години живот е напълно възможно сме натрупали значително количество вещи, някои от които винаги ще са скъпи на сърцето ни, а други е по-добре да изхвърлим веднъж завинаги.

На въпроса откъде да започнем, експертите единодушно отговарят, че първото нещо, което трябва да изхвърлим от живота си след навършване на 40, е нашият телевизор.

Снимка 500085

Източник: iStock

Проучване на Центъра за здравни науки в Луизианския държавен университет от 2017 г, обхванало 3 201 възрастни в САЩ, установява, че депресията е особено разпространена при хора между 36 и 50 години. Резултатите показват, че тези, които "прекарват повече от четири часа на ден в гледане на телевизия по-често са диагностицирани с умерена или тежка депресия, отколкото тези, които прекарват по-малко от четири часа".

А ново изследване от 2020 г., резултатите от което са публикувани в списание Translational Psychiatry, установява, че "гледането на телевизия е свързано с риска от депресия, докато използването на компютър не е". Ключовата разлика изглежда е пасивният характер на гледането на телевизия в сравнение с интелектуалното стимулиране на четенето или работата онлайн.

Като добавим и факта, че гледането на телевизия е свързано и с други лоши навици, които могат да доведат до депресия и влошено психическо здраве, колебанията ни съвсем ще изчезнат.

Снимка 500087

Източник: iStock

Става въпрос за проучване от 2019 г., обхванало 59 400 души, чиято средна възраст е била 43 години. Тези, които гледали повече от пет часа телевизия на ден, обикновено консумират повече алкохол, пушат, ядат вредна храна, имат затлъстяване, депресивни симптоми и спортуват по-малко от тези, които гледат телевизия минимално.

Куркумата, зеленият чай, рибата, ядките и други помощници при есенна депресия

Храните, които се грижат за настроението ни

За да не попадаме в лапите на депресията

Очевидно не е нужно да припомняме, че много от тези фактори намаляват продължителността на живота, пише Best Life.