Сравнително ограниченият пробег на електромобилите е едно от основните притеснения, които спира доста хора да загърбят двигателите с вътрешно горене и да преминат към по-екологичната алтернатива.

Honda представи Saloon и Space-Hub на CES 2024 - ето какво знаем за бъдещите електрически модели

С нова емблема Honda гледа към електрическото си бъдеще

Ето какво знаем за двата нови модела, представени на CES 2024

Но всяка изминала година батериите стават все по-усъвършенствани във всеки един аспект. Поредното потвърждение за това са смелите твърдения на Honda, че следващото поколение батерии, върху които работят, ще промени играта. И по-точно ще удвои пробега на електромобилите.

Японският производител смята, че новите му батерии ще могат да осигурят до над 960 километра пробег с едно зареждане, което е наистина впечатляващо. А с това не сме изчерпали хубавите новини.

Новата производствена база на Honda в Япония

Източник: Honda

Новата производствена база на Honda в Япония

Honda твърди, че новото им поколение батерии ще е по-добро и в чисто физически аспект. Очаква се батериите да бъдат с 50% по-малки и с 25% по-леки от настоящите. С 25% по-евтини трябва да бъдат и за произвеждане в сравнение с литиево-йонни клетки на течна основа към момента.

Твърдите електролитни клетки, върху които работят японците, обещават да са и по-безопасни, и да се зареждане по-бързо.

Плановете на Honda са първите електромобили с новите им батерии да се появят на пазара до края на това десетилетие. А след 2040 г. заявките са дори още по-смели. Тогава японците смятат, че батериите им ще бъдат дори по-малки и леки, а пробегът, който ще осигуряват - над 1200 километра с едно зареждане, пише InsideEVs.

Новата производствена база на Honda в Япония

Източник: Honda

Новата производствена база на Honda в Япония

Още през следващия месец ще заработи специално построена производствена база, в която инженерите ще направят всичко възможно, за да изпипат прототипа и да го направят подходящ за масово използване. Защото се оказва, че твърдите клетки, върху които работят, са толкова малки, че не могат да се използват в нито един автомобил в момента. Ето защо ще трябва да направят прототипната си батерия около 100 пъти по-голяма. 

Nissan и Honda - заедно срещу конкуренцията при електрическите автомобили

Неочакваният съюз между Nissan и Honda

Японците усещат напрежението

Не само Honda работят върху нов тип батерии с по-голям пробег. Същото правят Toyota, Nissan, Stellantis, BMW и Volkswagen.