Ако не плащаме за продукта, то има вероятност ние да се превърнем в продукт. Това е особено вярно, когато става въпрос за интернет и многото безплатни услуги, които се предлагат, като платформи за социални медии или търсачки. Интернет компаниите често печелят милиардите си от реклама и събиране на данни на своите потребители.
Оказва се обаче, че не е трудно да разберем каква е информацията, с която корпорации като Google разполагат за нас.
Достатъчно е да отворим търсачката и да потърсим "ad settings google", след което да се насочим към "manage privacy". Важно е да сме влезли в акаунта си, на базата на който ще ни бъде предоставен списък с категориите, в които Google ни е определил въз основа на историята на търсенията ни.
Това включва възраст, пол, език, статуса на връзката ни, нивото на образование, областта, в която работим, родителство и т.н.
И изглежда, че е сравнително точен, макар че може да има малки отклонения.
Събирането на данни е с цел да се гарантира, че ни се показват онези реклами, които съответстват на нашите интереси.
Добрата новина е, че имаме възможността да изключим определени категории. Например, ако не искаме реклами, базирани на възрастта, можете просто да "кажем" на търсачката да не използва тези данни, уточняват от IFL Science.
Всъщност, отдавна е известно, че Google е един от най-големите "събирачи" на лични данни в интернет. Според анализ от Atlas VPN, направен през 2022 г., Google събира основно информация за своите потребители от петте най-известни технологични гиганта - Google, Facebook, Twitter, Amazon и Apple.