През миналата година ни се наложи да разчитаме на интернет много повече откогато и да е било преди, като по данни на KPMG трафикът в Европа е бил с до 70% висок от месеците преди пандемията.
Именно през 2020 г. излезе и продукцията на Netflix "Социалната дилема", която накара мнозина да се замислят за начините, по които технологичните платформи следят, записват и боравят с данните, които оставяме в мрежата.
Осъзнаването, че зад екраните стоят алгоритми, които създават детайлни профили въз основа на кликовете ни и сайтовете, които посещаваме, е довело и до рязък скок в потреблението на VPN услуги и търсачки, които не следят и не събират потребителски данни.
Източник: DuckDuckGo
Една такава търсачка е DuckDuckGo, която е регистрирала повишение от 62% в търсенията на потребителите си на ежедневна база през 2020 г., пише USA Today.
За цялата година платформата е регистрирала рекордните 23.7 милиарда търсения, като на 11 януари тази година е достигнат дневен пик от над 102 милиона търсения.
Според вицепрезидента на компанията Камил Базбаз невероятният ръст се дължи на желанието на все повече потребители да търсят алтернативи на наблюдението, което провеждат повечето популярни сайтове и търсачки.
Източник: DuckDuckGo
Докато Google събира данни за локацията ни, приложенията, които ползваме, и всичко, което гледаме, DuckDuckGo позволява да намираме информация и да посещаваме сайтове, без да отчита поведението или да предава данните ни към други компании.
При посещение на сайт DuckDuckGo дори ни дава детайлен отчет за всички "скрити" компании, които обикновено биха добили информация за посещението ни.
Защитената търсачка може да бъде ползвана като уеб приложение, екстеншън за Google Chrome, но и като отделно приложение в iOS и Android.
Източник: DuckDuckGo
Въпреки защитената среда, която DuckDuckGo предлага, броят на потребителите й от около 25 милиона е несравнимо по-малък от този на Google, който се равнява на почти четири милиарда души.
Това е така, защото DuckDuckGo не разчита на рекламни кампании за набиране на повече потребители, а привлича аудитория основно чрез препоръки от уста на уста офлайн, казва Базбаз.
Spotlight
на 20.01.2021 в 01:23:12 #1И така докато събере милиони потребители........ започва рекламирането. Няма безплатен обяд.