Не е трудно човек да се ориентира в това какви видове нови автомобили се предлагат в момента, а и не само, на пазара.
Там доминират SUV моделите, а хечбезите стават все по-малко. Alfa Romeo е сред марките, които искат да дадат на клиентите си това, което те искат - SUV модели.
Изпълнителният директор на Alfa Romeo Санто Фисили потвърди в интервю за френското издание L'Argus, че не вижда бъдеще в хечбек модели като Giulietta.
"Честно казано, в момента не виждам бъдеще за Giulietta, защото няма търсене на компактен седан. Днес Giulietta е Tonale." Въпреки това признава, че е голям фен на модела, но трябва да следват пулса на пазара, а той сочи, че се търсят най-много SUV.
Тези коментари на Фисили слагат край на твърденията, че Alfa Romeo може отново да съживи един от емблематичните си модели. Всъщност началото си Giulietta води още от далечната 1954 г., когато е представен като купе.
След това идва като четириврат седан и дори роудстър. През 1977 г. започва да се предлага само като седан, а през 2010 г. като хечбек. През 2020 г. пък бе сложен край на жизнения цикъл на Alfa Romeo Giulietta.
Това означава, че италианският производител не вижда бъдеще в този сегмент. Според Carscoops, в най-добрия случай за компактен автомобил на Alfa Romeo той би бил изграден върху платформата STLA Medium. Тя позволява както електрическо, така и хибридно задвижване.
Тези дни стана ясно и че Alfa Romeo ще забави плановете си от 2027 г. да продава само електромобили. Сега плановете за следващите генерации на Stelvio и Giulia включват и хибридно задвижване, според Carscoops.