Миналата седмица Alfa Romeo представи официално първия си електрически автомобил Milano. Притежаваният от Stellantis италиански автомобилен производител залага много на модела и е избрал неслучайно това име за него.
Тогава от Alfa Romeo заявиха, че всичко за марката е започнало именно в Милано, където компанията е основана през 1910 г. Но малко след това италианското правителство в лицето на министъра на индустрията Адолфо Урсо изрази бурното си несъгласие с това новият модел на марката да се казва Milano.
Причината бе, че Alfa Romeo Milano няма да се произвежда в Италия, а в Полша и е забранено от закона да подвежда, че автомобилът е италиански. От Alfa Romeo и Stellantis не виждат нищо лошо в това, защото с този ход са направили така, че електрическият автомобил да струва по-малко.
Източник: Alfa Romeo
Напрежението между двете страни обаче продължава да расте, което принуди Alfa Romeo да преименува Milano няма и седмица след официалното му представяне. "Въпреки че Alfa Romeo вярва, че името отговаря на всички законови изисквания и че има проблеми, много по-важни от името на нов автомобил, Alfa Romeo реши да го промени от Milano на Junior в духа на насърчаване на взаимното разбирателство", се казва в официално съобщение от марката.
И така Alfa Romeo Milano вече ще се казва Alfa Romeo Junior, въпреки че от компанията не са съгласни с доводите на италианското правителство. Те посочват, че са избрали името Milano след като са се допитали до хората и своите клиенти, което са правили и преди в историята си.
Източник: Alfa Romeo
Потвърждение за нарастващото напрежение между Alfa Romeo/Stellantis и италианското правителство е и фактът, че в съобщението за промяната на името от компанията благодарят на властите за безплатната реклама, която този дебат е направила на първия им електрически автомобил.
Изпълнителният директор на Alfa Romeo - Жан-Фелипе Импарато казва, че за тях не е било проблем да сменят името, макар че не са били принудени да го правят, а "защото искаме да запазим положителната емоция, която нашите продукти винаги са генерирали и да избегнем всякакъв вид спорове".
Всъщност това няма да е първата кола на Alfa Romeo, която се казва Junior, защото през далечната 1966 г. те пуснаха в продажба GT 1300 Junior, като естествено продължение на тогавашната Giulia.