Прилича на луноход, има четири колела, но реално може да ходи, няма нужда от шофьор и преодолява нечувани терени.

Това е концептът Hyundai TIGER, който е тук, за да ни покаже как корейската компания вижда бъдещето на мобилността.

Онова, което не става ясно обаче, е дали става въпрос за тази планета.

Снимка 517965

Източник: Hyundai

Амбициите на Hyundai да се трансформират в нещо повече от "обикновен" производител на автомобили, кораби и потребителска електроника, не е нещо ново.

Наскоро Hyundai придоби контролния пакет акции на Boston Dynamics (известни със своя напредък в областта на роботиката) за 1.1 млрд. долара. Малко по-късно корейците обявиха, че инвестицията е направена с конкретна цел - постигане на сериозно развитие в областта на автономните технологии при автомобилите, както и проектирането на "умни" заводи.

Снимка 517960

Източник: Hyundai

Новият TIGER е разработен от дизайнерското New Horizons Studio, част от Hyundai Motor Group.  Основната функция на роувъра е да превозва товари през недостъпен терен в най-отдалечените точки на света. Колкото до името, то представлява абревиатура от Transforming Intelligent Ground Excursion Robot.

Снимка 517964

Източник: Hyundai

Напредничавият роувър на Hyundai е изграден върху олекотена модуларна платформа и разполага със сложна система за разгъване на "краката", в която са вградени индивидуални двигатели за всяко колело.

Във всеки един момент машината може да поеме в която и да е посока на 360 градуса, а голям набор от сензори и камери ѝ помага да се ориентира в пространството до локации, които са абсолютно недостъпни за конвенционалните превозни средства.

Снимка 517963

Източник: Hyundai

TIGER може да се свързва и с дронове във въздуха, като същите могат да го доставят или приберат от която е да е точка на земното кълбо, както и да заредят батерията му. Или поне идеята е такава.

Самата каросерия има голямо товарно пространство, в което могат да бъдат превозвани различни товари, например хуманитарна и друга помощ в пострадали от природни бедствия райони.

Снимка 517961

Източник: Hyundai

От компанията уточняват, че най-голяма ефективност TIGER постига в "автомобилен" режим, когато краката му са прибрани, а за задвижването се грижат електромоторите в колелата. Явно пълзенето като паяк изисква повече електроенергия.

Снимка 517962

Източник: Hyundai

Разбира се, по всичко личи, че в даден момент от бъдещето, роувъри като този биха могли да бъдат ползвани и при военни операции, където доходността за компанията производител би била най-голяма.

Засега TIGER остава просто идея и концептуален модел. Но имайки предвид на какво са способни Boston Dynamics, вероятността след няколко години да видим функциониращ прототип, е голяма.