В началото на седмицата от Hyundai ни подразниха като пуснаха няколко снимки на новата Sonata, която трябва да бъде пусната на пазара през втората половина на годината.

Как роботът на Hyundai Automatic Charging Robot може да зарежда електромобил

Когато на бензиностанциите ни обслужват не хора, а роботи

Ето как изглежда бъдещето

Казваме подразниха, защото тогава не бе обявена почти никаква допълнителна информация относно автомобила, освен заявката, че ще бъде радикално различен и обновен, а не просто фейслифт. И сега разбираме, че са били прави, защото по време на Автомобилното изложение в Сеул (Seoul Motor Show) не само показаха новата Sonata, но и разкриха повече подробности около нея.

Първото, което прави впечатление в седана, е дръзкият му дизайн, определян от Hyundai като сензационен, който го прави да изглежда по-агресивен и дори наподобяващ купе. Отпред виждаме характерната за марката LED лента, наречена Seamless Horizon Lamp, както и широко разположени така наречените "скрити" фарове.

Снимка 612407

Източник: Hyundai

Динамичният и агресивен външен вид се допълват и от широката решетка и въздухозаборник. Преминавайки отзад виждаме, че капакът на багажника е с извита, наподобяваща спойлер форма.

От Hyundai твърдят, че аеродинамиката е подобрена, с което намален и разходът на гориво и стабилността по време на шофиране с висока скорост.

Снимка 612408

Източник: Hyundai

Под капака на Hyundai Sonata ще можем да избираме между три различни опции. Първата е 2,5-литров четирицилиндров атмосферен двигател, втората - 2,5-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, който ще се предлага само за по-спортната N Line версия, и 2,0-литров с хибридна система. Все още обаче не е ясно каква ще бъде мощността на трите двигателя.

Снимка 612409

Източник: Hyundai

В новата Sonata интериорът е ориентиран към водача. Точно пред него на таблото има 12,3-инчов панел, а до него е разположен екран със същата големина, предназначен за информационно-развлекателната система.

В автомобила са разположени 12 високоговорителя на Bose, като новата технология CenterPoint 360 трябва да осигури най-добрия звук за всяко едно място в колата. Новите актуализации по въздуха пък целят да улеснят още повече собствениците на Sonata.

Снимка 612406

Източник: Hyundai

Според Hyundai всички тези промени в дизайна и стила на колата са намалили нивата на шум и вибрации. Помислено е и за безопасността, разбира се, а не само за комфорта. Подобрена е защитата при страничен удар чрез нова структура на разпределение на енергията при сблъсък.

Южнокорейският производител също така твърди, че новият модел е с най-добрите в класа си спирачни характеристики и спирачен път. Има и много нови системи за безопасност като например за избягване на челен удар (FCA 1.5), сблъсък в мъртва точка (BCA) и асистент за шофиране по магистрала (HDA).

Защо Hyundai ще продължи да използва физически бутони в автомобилите си

Hyundai не се отказва

Екраните изглеждат страхотно, но...

Чрез Remote Smart Parking Assist (RSPA) ще може автомобилът и да се паркира, и да излиза от паркомясто дистанционно чрез смарт ключа. Системата Rear Occupant Alert пък определя дали бебето е оставено в колата без надзор и предоставя известие за предотвратяване на инциденти, свързани с безопасността. Към момента от Hyundai не са обявили ценова листа за новата Sonata, но и това трябва да се промени скоро.