Основен акцент в транспорта на бъдещето е по-бързото придвижване между отдалечени точки и избягването на трафика. Досега самолетният транспорт изглеждаше най-подходящ за целта, но след няколко години това вече може да не е така.

Още през 2018 г. Илон Мъск показа първия си пробен тунел за бързо придвижване в САЩ, години след като представи технологията hyperloop. Мащабните планове на неговата Boring Cоmpany са това да се превърне в нещо напълно нормално в близкото бъдеще.

Докато тунелите на милиардера са за превоз без задръствания с личен автомобил под земята, една европейска компания предлага своята иновативна алтернатива, целяща да промени изцяло обществения транспорт на континента.

Снимка 477630

Източник: Facebook / Hardt Hyperloop

Кратките полети между страни в Европа са един от основните замърсители на въздуха с вредни емисии. А Hardt Hyperloop предлага една далеч по-екологично решение, което може да осигури дори и по-бързо придвижване от това със самолет.

Умни автономни превозни средства, подобни на влакове, които се движат в мрежа от безопасни тунели. Пътуването е сигурно и удобно, защото не се влияе от условията на околната среда. Технологията използва по-малко енергия на пътник, отколкото влаковете и самолетите, и се захранва изцяло от възобновяеми източници.

Снимка 477634

Източник: Hardt Hyperloop

Движението става с помощта на магнитна левитация и електрическо изтласкване, и задвижване през стоманена тръба, в която се поддържа частичен вакум.

Мащабната идея на компанията е създаване на трасе с дължина 10 хиляди километра в Европа, което преминава граници и ни кара да осъзнаем, че разстоянието няма значение. Този тип превоз съчетава всички предимства на познатите и предпочитаните досега.

Снимка 477635

Източник: Hardt Hyperloop

Средната скорост на пътническите самолети е 800-900 км/час. При hyperloop могат да се развият и 1000. За разлика от летенето обаче, тук нямаме дълго чакане на гишета и качване на борда, не е необходимо и предварително планиране.

Влакчетата са през няколко минути и ни откарват директно до крайната дестинация, без междинни спирки, както при ЖП транспорта. Интериорът им е модерен и удобен за пътниците. Трасетата се изграждат при съществуваща вече инфраструктура и са над или под земята.

Снимка 477629

Източник: Facebook / Hardt Hyperloop

Европейският Hyperloop център ще отвори врати през 2022 г., когато ще започне и по-мащабната работа по проекта. В момента се проучват евентуалните бъдещи трасета. Едно от тях е между Амстердам и Париж. Разстоянието е планирано да се изминава за 90 минути - наполовина на времето с обикновен влак. Очаква се това да се случи най-рано през 2028 г.

Илон Мъск, The Boring Company и подводните тунели, които ще копаят в Китай

Илон Мъск и подводните тунели на Китай

The Boring Company разраства дейността си

От Амстердам до Айндховен ще се стига само за 15 минути, а до Брюксел - за по-малко от час. Акцентът засега е върху Нидерландия, защото компанията е създадена там. Но плановете на ръководителите са достатъчно мащабни, за да се превърне Hardt Hyperloop в бъдещето на европейски транспорт.